برگزاری همایش خشکسالی ، زاینده رود و چالش ها و راهکارها در استان اصفهان

برگزاری همایش خشکسالی ، زاینده رود و چالش ها و راهکارها در استان اصفهان

همایش هم اندیشی خشکسالی ، زاینده رود و چالش ها و راهکارها در استان اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک در استان ، علیرضا ذاکر اصفهانی استاندار اصفهان در این همایش در سخنانی به تاثیرات خشکسالی بر وضعیت این استان در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت : خشکسالی باعث شده است تا بین 30 تا 50 درصد مخازن آبی سد زاینده رود با کاهش روبرو شود.
بر اساس این گزارش ، استاندار اصفهان با اشاره به این که بیش از 37 هزار میلیارد خسارت به کشاورزان و دام و طیور درنقاط مختلف این استان وارد شده است، نبود آب رودخانه و عدم کشت پائیزه را یکی از مهم ترین معضلات گریبانگیر در این استان توصیف کرد و خاطر نشان ساخت عدم تامین آب در بخش کشاورزی در 200 هزار هکتار از زمین های کشاورزی و همچنین فرسایش خاک ، افزایش آفات و بیماری های دامی و تشدید وقوع آتش سوزی در مراتع ، مشکلاتی است که کشاورزان را با مشکل روبرو کرده است.
این گزارش می افزاید؛ در این همایش که داور ماهیکار عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی و اسماعیل اسفندیاری مدیر شعب بانک کشاورزی استان اصفهان نیز حضور داشتند از سند راهبردی خشکسالی استان اصفهان نیز رونمایی شد.
خاطر نشان می سازد در حاشیه این همایش نمایشگاهی نیز از اقدامات دستگاه های اجرایی در زمینه مقابله با خشکسالی برگزار شد که مدیریت بانک کشاورزی استان اصفهان نیز غرفه ای را به خود اختصاص داد.


قالب دلخواه شما