دکتر رشیدی رئیس اداره کل آموزش و بهبود مدیریت در گفتگوی ویژه خبری شبکه 2 با موضوع بانکداری الکترونیک؛ الزامات و راهکارها حضور یافت

دکتر رشیدی رئیس اداره کل آموزش و بهبود مدیریت در گفتگوی ویژه خبری شبکه 2 با موضوع بانکداری الکترونیک؛ الزامات و راهکارها حضور یافت

دکتر رشیدی رئیس اداره کل آموزش و بهبود مدیریت در گفتگوی ویژه خبری شبکه 2 سیمای جمهوری اسلامی ایران که با موضوع بانکداری الکترونیک؛ الزامات و راهکارها برگزار شد حضور یافت.
در این نشست خبری که به منظور بررسی مسائل و چالشهای بانکداری الکترونیک در کشور پرداخته شده بود؛‌دکتر رشیدی در ابتدای سخنان خود با اشاره به روند توسعه بانکداری الکترونیک در جهان و همچنین روند گسترش آن در کشور اظهار داشت: بانکداری الکترونیک کانالهای توزیع متعددی از قبیل ATM؛ پایانه های فروش، تلفن، موبایل و اینترنت را شامل می شود که علی رغم فاصله ما با سایر کشورها در بانکداری الکترونیکی، ما با شتاب مناسبی رو به حرکت هستیم.
رشیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت توسعه IT و فن آوری اطلاعات در خط مشی سازمانها افزود: یکی از عوامل موثر در اجرای بهتر بانکداری الکترونیک در کشور آن است که ما موضوع IT را در خط مشی های خود به عنوان اصل اول لحاظ نموده که بانک کشاورزی از سالهای پیش به این امر توجه داشته و در حال حاضر core banking را به عنوان استراتژی اول خود و یک مزیت رقابتی مطرح کرده و با خریداری نرم افزار، بومی سازی و نصب آن در 600 شعبه از کشور توانسته است تا حد زیادی این امر را محقق نماید.
وی در ادامه با اشاره به ویژگیها و ملزومات راه اندازی بانکداری الکترونیک افزود این سیستم به بسترسازی ها و امکانات مخابراتی و ابزارهای متعددی نیازمند است که می بایست در کشور فراهم گردد تا امکان بهره گیری از این سیستم وجود داشته باشد. ایجاد همه این امکانات به نظام بانکی مرتبط نبوده و می بایست ظرفیت‌سازی فنی و تجاری نیز تواما و در همین راستا صورت گیرد.
دکتر رشیدی در پایان سخنان خود به برنامه آموزشی جامعی که برای بانکها طراحی و ابلاغ شده است اشاره کرد و گفت در حال حاضر بانکها بر اساس این برنامه آموزشی پیش رفته و آن را مد نظر قرار داده‌اند و همچنین برای آموزش مشتریان و مخاطبان نیز بانکها از طریق کمیته فرهنگ سازی و کارگروهی که در وزارت امور اقتصادی و دارایی به همین منظور تشکیل شده، آموزش مشتریان را دنبال می کنند.
گفتنی است این نشست به اجرای دکتر حیدری کارشناس و مجری صدا و سیما و با حضور دکتر بورمحمدی معاون وزیر اقتصادی و دارایی به صورت تلفنی و همچنین دکتر علی اکبر جلالی استاد دانشگاه و کارشناس بانکداری الکترونیکی و دکتر فاطمی اردکانی عضو گروه بانکداری الکترونیک تشکیل شد.

قالب دلخواه شما