گردهمایی روسای شعب در استان کردستان برگزار شد

گردهمایی روسای شعب در استان کردستان برگزار شد

مدیر ستادی بانک کشاورزی کردستان در گردهمایی روسای شعب استان : شرایط تغییر را برای رسیدن به موفقیت باید بپذیریم
گردهمایی روسای شعب استان چهارشنبه بیست و پنجم اردیبهشت ماه سالجاری با حضور مدیر و کارکنان مدیریت ، روسای شعب و معاون وکارشناس اداره کل بازرسی و حسابرسی در مدیریت شعب بانک کشاورزی کردستان برگزار شد .
مدیر ستادی بانک کشاورزی کردستان در ابتدای گردهمایی با اشاره به اهداف نشست هم اندیشی روسای شعب اظهار داشت برگزاری اینگونه نشست ها باعث می شود تا همکاران مطالب و مواردی را که بر بانک حاکم است را مورد بحث و بررسی و تحلیل قرار دهند و چنانچه با مشکلی روبرو هستند نسبت به یافتن راه حل اقدام نمایند .
علی اصغر محمدی سپس آمار عملکرد سال 1386 نسبت به پایان سال 1385 را مورد ارزیابی قرار داد و از وضعیت ترکیب سپرده های استان بالاخص سپرده جاری ابراز نگرانی نمود، وی تفاوت بانک را با سایر رقبا در زمینه سپرده جاری زیاد عنوان نمود و تلاش بیشتر همکاران را جهت رسیدن به د مطلوب خواستار شد .
مهندس محمدی ضمن اظهار رضایت از عملکرد شعب استان در زمینه وصول مطالبات در سال 86 افزود که عملکرد خوب شعب در سال گذشته سبب شد تا منابع لازم جهت پرداخت تسهیلات تأمین و تا روز آخر سال شاهد قطع پرداخت تسهیلات در هیچ یک از شعب نباشیم اما می توانستیم با اندکی تلاش در ردیف استان های برتر کشور در زمینه وصول قرار بگیریم .
مدیر ستادی در همین راستا وصول مطالبات را یکی از ابزار های مطمئن و کارآمد شعبه جهت تأمین رضایت مندی مشتریان اعلام و گفت چنانچه وصول کافی داشته باشیم می توانیم نیاز و خواسته مشتریان را برآورده سازیم و از این حیث شرمنده مشتریان نشویم .
وی همچنین عملکرد استان و بحث بخشودگی دیرکرد و تجمیع و تقسیط دیون معوقه و بانکداری الکترونیک را مطلوب ارزیابی کرد و خواستار تلاش بیشتر درخصوص گرفتن سهم از بازار در بخش بانکداری الکترونیک گردید و در ادامه به مطالب مطرح شده در گردهمایی مدیران عالی بانک اشاره نمود .
مدیر ستادی بانک کشاورزی کردستان به نقل قول از جناب آقای دکتر طالبی مدیر عامل بانک به بالندگی و سرزندگی سازمانی اشاره کرد و افزود : یکی از تئوری های سازمان این است که آن را موجود زنده ای فرض کنیم که این موجود زنده شروع به رشد می کند و در دورانی از زندگی به اوج می رسد و سپس دچار افول خواهد شد، وظیفه ما در سازمان این است که در نقطه افول با تغییر رویه و استراتژی اکسیژن تازه ای به خون سازمان تزریق شود و از خمودگی، انجماد و روزمرگی با نوآوری و خلاقیت جلوگیری کنیم . وی یکی از شرایط تغییر را، قرار گرفتن در محیط بین المللی و استاندارد کردن فعالیت عنوان، شاخص مهم آن را بانکداری الکترونیک برشمرد و درخصوص پاسخگویی به مشتریان و مردم خواستار تخصیص وقت برای مذاکره و گوش کردن به نظرات ، مشکلات و پیشنهاد آن ها شد.
در ادامه مدیر ستادی بانک در استان با اشاره به سخنان جناب آقای نظری عضو هیئت مدیره بانک اظهار داشت که رقبای بانکی به صورت پروژه ای و حساب شده عمل می کنند، ما هم برای عقب نماندن از رقابت با تاکتیک و روحیه جدید وارد شدیم که در این زمینه حرکت های در سطوح عالی بانک درخصوص فروش اوراق مشارکت صنایع پتروشیمی انجام گردید که بازخورد و نتیجه آن بستگی به عملکرد شعب دارد و همچنین خواستار نظام مند شدن فروش و بازخرید اوراق مشارکت گردید، وی هماهنگی مجموعه بانک با سازمان جهادکشاورزی را یکی از مؤلفه های مهم در دستیابی به موفقیت عنوان و افزود بانک به عنوان تأمین کننده منابع مالی بخش کشاورزی باید سهم خود را از بازار این بخش بگیرد و در همین راستا حرکت به سمت بانکداری الکترونیک، مهر گستر و مشتری مداری از الزامات است و در پایان، برنامه کاری، کنترل نقدینگی، وصول مطالبات، جذب مشتریان، خدمات الکترونیکی، پرداخت تسهیلات و انضباط مالی را مورد تأکید قرار دهند و سپس با اشاره به سخنان جناب آقای ماهیکار عضو هیئت مدیره بانک خواستار حساسیت در آمار روزانه، هفتگی و ماهانه شد.
عضو دیگر هیئت مدیره بانک شیوه توزیع اضافه کار سالجاری را متفاوت با سال های قبل خواند و گفت که اختیار 70 درصد اضافه کار به استان واگذار شده و 30 درصد بقیه براساس مصوبه هیئت مدیره به عملکرد در تجهیز منابع، وصول مطالبات و رعایت برنامه کاری ابلاغ خواهد شد .
در ادامه آقای محمدی با طرح این پرسش که در شرایط فعلی چه بکنیم مسایل و موارد استانی را مطرح و اظهار داشت نباید مساله خشکسالی فعالیت های ما را با کندی مواجه سازد، انتظار این است که در سالجاری با تلاش و ایثار شاهد رشد و بالندگی بیشتری نسبت به سال گذشته باشیم . 
وی سه واقعیت تلخ سازمان های بزرگ در رسیدن به موفقیت را توقف در موقعیت فعلی، دیگران را مسئول مشکلات سازمان تلقی کردن و نپذیرفتن شرایط تغییر عنوان کرد و افزود نباید خشکسالی به مسأله ای برای کم کاری در زمینه وصول تبدیل گردد و تغییر را در زمینه جذب و کسب رضایت مندی مشتریان خواستار گردید و یادگیری مستمر، شفافیت، صمیمیت، رازداری و انعطاف پذیری و پاسخگویی در برابر نیازهای امروز و آینده مشتریان و همه ذی نفعان را وظیفه کارکنان اعلام کرد.
مدیر ستادی بانک در استان ارزیابی، عارضه یابی و بهبود مستمر شرایط، توانا سازی کارکنان و تعالی سازمانی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت که نگاه به مدیریت منابع انسانی باید به استراتژی سازمانی تبدیل شود و منابع انسانی می تواند به عنوان ارزش افزوده و مزیت رقابتی سازمان تلقی گردد.
از دیگر موارد مطرح شده توسط مدیر ستادی می توان به انتقال حساسیت به همکاران شعبه، اظهار نظر صریح و درست درخصوص کارکنان و مد نظر قرار دادن رضایت مندی در اعطای انگیزه ها و اعطای تسهیلات، توجه به تمایز جامعه بانکی نسبت به سایر سازمان ها درخصوص رعایت نظم و انضباط کاری از جمله حاضر شدن به موقع و عدم برخورد تذکری نسبت به کارکنان، انعکاس به موقع مسائل و مشکلات و عدم بکارگیری پرسنل خدماتی در غیر از وظایف محوله، پیگیری مستمر در بحث وصول مطالبات، رعایت خط مشی وصول مطالبات، اعتبارات و تجهیز منابع و نظارت در امر بیمه محصولات کشاورزی اشاره نمود .
همچنین معاون اداره بازرسی و حسابرسی با اشاره به افزایش نقدینگی طی دوسال گذشته خواستار جذب نقدینگی و گرفتن سهم از بازار شد و افزود بر همین اساس تعهدات استانی نسبت به سال گذشته افزایش داشته و انتظار این است که شعب بر اساس تعهدات خود عمل نمایند.
احمدرضا کیانی رسیدن به موفقیت سازمانی را در گرو عشق و باور به شغل و سازمان و کنار گذاشتن منیت و با مردم بودن دانست. وی سپس با اشاره به این موضوع که مشکلات بیشتر در جاهایی نمود پیدا می کند که نظارت تمام شده باشد از رؤسای شعب خواست که شأن و جایگاه شغلی خویش را حفظ کنند و با دید مثبت اما نه با سادگی به قضایا بنگرند. از دیگر موارد مطرح شده توسط معاون اداره کل بازرسی و حسابرسی می توان به نظارت بر عملکرد همکاران برقراری ارتباط سالم اشاره نمود .

قالب دلخواه شما