اولین جلسه ستاد بیمه در استان مازندران تشکیل شد

اولین جلسه ستاد بیمه در استان مازندران تشکیل شد

 اولین جلسه ستاد بیمه استان مازندران  با حضور کلیه اعضاء در مورخ 22/2/87 در سالن کنفرانس مدیریت برگزار شد.
در ابتدای جلسه مهندس بهشتی مدیر شعب بانک در استان از تشکیل به موقع جلسات ستاد در سال قبل و هماهنگی های بعمل آمده تشکر و قدردانی کرده و در خصوص شرایط جوی  و احتمال بروز خشکسالی در استان و پیگیری جلسات ستاد و ترویج و اشاعه فرهنگ بیمه در راستای حمایت از منافع کشاورزان سخنان مبسوطی را ارائه کرد .
مهندس بهشتی گفت: بیمه تضمین تولید برنج برای اولین بار در مازندران در مرحله آزمایشی در 4 منطقه فریدونکنار ، رئیس آباد آمل ، بخش فریم ساری و منطقه پنبه زرکتی ساری در حال اجراء بوده و خواستار تلاش مضاعف در گسترش سطح بیمه شالیزاری ها شد .
در ادامه این نشست مهندس تورنگ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به مشکلات سال گذشته وسرمای شدید پایان سال  وخسارتهای حاصله از آن ومسئله کم آبی در سال جاری مطالبی را بیان کرد .
تورنگ دربخش دیگری ازسخنان خودگفت : ترویج فرهنگ بیمه ، اطلاع رسانی مناسب در خصوص بیمه ، از بین بردن تصور غلط بیمه دربین کشاورزان ، گسترش سطح بیمه اراضی شالیزاری و تشکیل کمیته راهبردی از جلمه کارهایی است که باید اقدام پذیرد .
سپس مهندس ابطالی قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان تشکیل کیمته راهبری را بسیار مشکل گشا دانست و بازنگری بعضی از مسائل بیمه ای بخصوص در تعهد خسارت با توجه به افزایش قیمتها را ضروری بیان کرد .
مهندس ابطالی گفت: پرداخت به موقع پس از ارزیابی صورت گرفته،موجب دلگرمی بیشتر کشاورزان خواهد شد . وی استفاده ازاتحادیه ها وتعاونی ها را بسیار کارساز دانست و هماهنگی بیشتر بین دستگاهها را موجب افزایش بهره وری و وحدت رویه و کاستن مشکلات بیان نمود .
در پایان این نشست پس ازبحث و تبادل نظر بین حاضرین  مقررشد کمیته راهبردی تشکیل و بانکها ملزم به بیمه نمودن زراعت کشاورزان باشند و کلیه پیشنهادات رسیده در کمیته کارشناسی ستاد بررسی شود .

قالب دلخواه شما