مدیر امور اعتبارات و وصول مطالبات بانک کشاورزی خبر داد : اختصاص نیمی از تسهیلات ارزی و 27 درصد ریالی بانک کشاورزی به صنایع غذایی

مدیر امور اعتبارات و وصول مطالبات بانک کشاورزی خبر داد : اختصاص نیمی از تسهیلات ارزی و 27 درصد ریالی بانک کشاورزی به صنایع غذایی

با توجه به ویژگی های منحصر به فرد صنایع غذایی، بانک کشاورزی نیمی از تسهیلات ارزی‌اش را به این بخش اختصاص داده است .
مهندس اسماعیل بصیری ، مدیر امور اعتبارات و وصول بانک کشاورزی ضمن بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه صنایع غذایی از صنایع برجسته و دارای مزیت کشور تلقی می شود ، بانک کشاورزی از مجموع بالغ بر 2/1 میلیارد دلار منابع در اختیارش از صندوق ذخیره ارزی 50 درصد آن را به صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی اختصاص داده است .
وی با بیان این که اکثر طرحهای صنایع غذایی که از این تسهیلات استفاده کرده اند از جمله طرح‌های موفق به شمار می رود ؛گفت : در مجموع 125 طرح از 248 طرح بررسی شده بانک کشاورزی از صندوق ذخیره ارزی مربوط به صنایع غذایی وابسته به بخش کشاورزی و 7 طرح هم در زمینه بسته بندی بوده‌است.
بصیری تاکید کرد : درمجموع ، سال گذشته حدود 541 هزار و 59 میلیون دلار اعتبار از صندوق ذخیره ارزی به صنایع غذایی و 35 میلیون و 610 هزار دلار به صنایع تبدیلی اختصاص داده شده است .
وی یادآور شد: از 248 طرح صنایع تبدیلی بانک کشاورزی 241 طرح گشایش اعتبار و 163 طرح در حال بهره‌برداری است که این مساله از افتخارات بانک کشاورزی در استفاده از منابع ارزی به شمار می‌رود.
مدیر امور اعتبارات و وصول بانک کشاورزی گفت :27 درصد از 55 هزار میلیارد ریال تسهیلات سال گذشته بانک کشاورزی هم به صنایع تبدیلی اختصاص یافته است .
وی با اشاره به این که در سال جاری، بانک هیچ محدودیتی در اختصاص تسهیلات به صنایع تبدیلی نخواهد داشت ، متذکر شد کار روی آب و خاک و مصرف بهینه آب از جمله اولویت های اعتباری بانک کشاورزی در سال جاری خواهد بود .

قالب دلخواه شما