مراسم بزرگداشت سالروز آزادی خرمشهر برگزار شد

مراسم بزرگداشت سالروز آزادی خرمشهر برگزار شد

به پاس گرامیداشت آزادی خرمشهر مراسمی با حضور مدیر عامل ، اعضا هیئت مدیره ، مدیران امور ،روسای ادارات و ایثارگران بانک کشاورزی در محل باشگاه الهیه در سالروز آزادی خرمشهر برگزار شد .
درابتدای مراسم محمدرضا جمالوندی دبیر کمیته ایثارگران سخنان خود را با این جمله از حضرت آیت ا... خامنه ای مقام معظم رهبری آغازکرد و گفت همه از جنگ فارغ شده اند ولی این جانباز است که تا آخر عمرش از جنگ فارغ نخواهد شد .
دبیر کمیته ایثارگران در وصف رزمندگان شهید جنگ مثل صحبت کرد و پس از ذکر خاطره ای که مربوط به یکی از همکاران در جنگ بود به تشریح عملکرد کمیته ایثارگران پرداخت و از تلاش مسئولان بانک در راستا ی برگزاری این مراسم تشکر کرد.
در ادامه مراسم دکتر طالبی مدیر عامل بانک پس از اینکه یاد و نام حضرت امام خمینی رحمت ا... علیه بنیانگزار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را گرامی و برای امام و شهدای گرانقدر علو درجات را خواستار شد ، گفت: از کمیته ایثارگران که این مراسم را برگزار کردند تشکر می کنم و به نظر من برپایی چنین مراسمی در بانک کشاورزی به قوام و دوام فرهنگ سازمانی بانک کشاورزی کمک می کند و بسیار موثر است ، مدیر عامل بانک کشاورزی افزودزیباترین اتفاقی که در آن موقع حساس اتفاق افتاد و می تواند باقی بماند این بود که امام خمینی رحمت الله علیه فرمودند " خرمشهر را خدا آزاد کرد " و به بیانیه حضرت امام اشاره کرد : سال 61 ایام خاصی برای جنگ بود ، غنایمی که در عملیات خرمشهر به دست آمد ، 20 هزار اسیری که گرفته شد ، مسایلی که بین ارتش و سپاه وجود داشت و آن پیروزی در آن مقطع شاید ثمره ای که می توانست داشته باشد این بود که باعث غرور شود لذا در این لحظه بود که امام فرمودند " خرمشهر را خدا آزاد کرد " .
مدیر عامل بانک گفت ، عملیات بیت المقدس با رمز یا علی ابن ابیطالب آغاز شد و هرگز فراموش نمی شود عملیات خرمشهر از دهم اردیبهشت تا سوم خرداد طول کشید و حتماً امام در آن شب های عملیات در سحرها ذکرشان ، دعایشان و توسل شان به امام علی ( ع ) بود و دعا می خواندند و نتیجه آن شد که لشکر اسلام توانست دشمن را که همه چیز داشت و خیلی ها کمکش می کردند شکست دهد .
مدیر عامل بانک گفت : توان نظامی عراق و کمکی که کشورهای دیگر می کردند نتوانست جلوی پیروزی رزمندگان اسلام را بگیرد و تمامی حملات دشمن با شکست مواجه شد اگر دقت کرده باشیم همه این ها به خاطر پرچمی بود که امام خمینی (ره ) در دست داشت و آن پرچم دین اسلام و حضرت محمد ( ص ) بود که امروز در اختیار رهبر معظم انقلاب است . ما ، امروز در برابر کسانی که خون خود را دادند مسوول هستیم ، پرچمی را که حضرت امام برداشتند هدفشان این بود که دین اسلام می تواند جهان را اداره کند. دکتر طالبی در قسمت دیگری از سخنان خود گفت : وظیفه ما اول گستره جمعیت کسانی است که در جمع ما قرار می گیرند و باید گسترش دهیم ، البته هر دوره اقتضائات خودش را دارد ، درصد جوانانی که وارد بانک شدند زیاد است و مکلف هستیم آنها را دریابیم و فرصت رشد آنها را فراهم کنیم که انشاء الله بتوانیم این موضوع مهم را انجام دهیم .
سپس مهندس داور ماهیکار عضو هیات مدیره بانک کشاورزی و رئیس کمیته ایثارگران که خود از جانبازان بانک کشاورزی می باشد در این مراسم گفت:
به نام ایثار و بیان مقاومت در کنار هم جمع ایم تا به بوی خاطرات گمشده مان جان بگیریم و در هوای گفتگو از عزیزان سفرکرده مان پر بگیریم . با هم مرور می کنیم برادران ما چرا قطعه قطعه شدند و چرا در قله های کردستان منجمد گردیدند ، چرا در دشت های فکه از فرط تشنگی زبان در کام همدیگر نهادند ، چرا در باتلاق های شلمچه زیرگل خفتند و چرا در امواج خروشان به جنگ کوسه ها رفتند و چرا شلمچه عطر 20 هزار شهید را در خود دارد و چه سان طلائیه معدن جواهر مجاهدین و مظلومان تاریخ شد
وامانده از قبیله عشقیم پس چه کنیم ، از قافله جا مانده ایم پس چه کنیم ، راستی پایمردی رسم سرداری است و تو ای سردار عشق که از کاروان رجال صد قوا ما عاهدا... علیه هستی که در وادی من ینتظر قرار داری . بقدر همت خویش بار رسالت شهیدان را بر دوش گیر و در ادای تکلیف خویش در ابلاغ منزلت بلند مرتبت شهیدان مسئولیت پذیر .
خدایا توفیق مان ده تا به احترام خون شهیدانمان اگر کوهها بلرزند استوار باشیم و اگر شیران بترسند برقرار باشیم و اگر دنیایمان بخشند دین مان را نفروشیم و هر رنج و مرارتی را بر سر عهد و میثاقمان به جان خریدار باشیم .
مهندس داور ماهیکار عضو هیات مدیره بانک به فلسفه تشکیل واحد ایثارگران در بانک کشاورزی پرداخت و گفت :
این واحد در اسفند ماه سال 78 براساس سیاست های راهبردی زیرآغاز بکار نموده :
-1 توجه به فرهنگ ایثار و شهادت و برنامه ریزی و سیاست گذاری جهت بسط و گسترش آن .
-2 نگاه اصولی به نیازها و مطالبات عمومی ایثارگران بانک و برنامه ریزی برای پاسخگویی به آنها
3- تثبیت و نهادینه کردن جایگاه بخش ایثارگران بانک با ماموریت ( سیاست گذاری و هماهنگی و پی گیری ) امور ایثارگران در بخش های مختلف بانک
در پایان مراسم از حاج کاظم وحدتی مداح اهل بیت دعوت بعمل آوردند تا ایثارگران بانک را به فیض برساند
با توجه به اینکه مسابقاتی به مناسبت گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر از سوی کمیته ایثارگران در سالن مهر 78 برگزار و قهرمان رقابت های والیبال مشخص شده بود در پایان مراسم از اعضای تیم والیبال با اهدای لوح قهرمانی توسط دکترمحمد طالبی ، دکتر حسن نوربخش ، دکتر حبیب اله سلامی و مهندس داور ماهیکار تقدیر بعمل آمد .


قالب دلخواه شما