دومین همایش سراسری وصول مطالبات برگزار شد

دومین همایش سراسری وصول مطالبات برگزار شد

دومین همایش سراسری وصول مطالبات با حضور مهندس داور ماهیکار عضو هیئت مدیره بانک، مدیران امور ، روسای ادارات مرکزی ، مدیر ستادی استان خراسان رضوی ، کارشناسان حقوقی و وصول مطالبات بانک در استان ها در 22 و 23 خرداد ماه در مشهد مقدس برگزار گردید.
مهندس ماهیکار طی سخنان مبسوطی به اهمیت و نقش وصول مطالبات به عنوان ارزانترین منابع در اختیار بانک، پرداخته و با اشاره به موانع و محدودیتهای سنوات قبل برای وصول مطالبات، با تحلیل آماری موفقیت‌های حاصله در امر وصول مطالبات در سال 1386 را نقطه عطفی در تاریخ بانک و نشانگر تلاش و همدلی همکاران در ستاد مرکزی و استانها دانسته و ابراز امیدواری کرد با ادامه روند مذکور بتوانیم بیش از این در تامین منابع مالی بخش کشاورزی موفق باشیم. ایشان در ادامه با تشریح کامل خط مشی وصول مطالبات، اعتبارات و تجهیز منابع بانک از همه همکاران خواستند نهایت استفاده را از همسویی ایجاد شده در دستور العمل‌های مذکور به منظور تعیین تکلیف تسهیلاتی بدهکاران، تجهیز منابع و وصول مطالبات بانک به عمل آورند. مهندس ماهیکار با اعلام اینکه نسبت مطالبات سررسیده و معوق برای اعتبارات غیرتکلیفی 1/12% و برای اعتبارات تکلیفی 24% و برای وجوه اداره شده 6/11% در سال 86 بوده است، از همکاران شرکت کننده در همایش درخواست نمود که توجه شعب را به موضوع شفاف سازی نقل به مطالبات سررسیده و معوق جلب نموده و پی‌گیری نمایند که روسای شعب با جدیت تمام و با استفاده از اختیارات تفویض شده در خط مشی‌ها مسائل مورد نظر بانک را در عمل به منثه ظهور رسانند.
ایشان با تاکید بر این که یک پرداخت خوب، یک وصولی خوب نیز به همراه دارد از همکاران اعتباری خواستند با دقت بیشتر در پرداخت تسهیلات از بروز مشکلات جدید برای بانک جلوگیری نمایند .
در ادامه این همایش مهندس بصیری مدیر امور اعتبارات و وصول مطالبات با بیان تنگناها، محدودیت منابع و مصارف بانک، توصیه های لازم در خصوص رعایت بهداشت اعتباری و آسیب شناسی وصول مطالبات را ارائه داد.
در ادامه همایش دکتر شاهوردی رئیس اداره کل وصول مطالبات و اجرا با ارائه آمارهای مقایسه ای به تجزیه و تحلیل وضعیت وصول مطالبات در سنوات قبل پرداخته و نقاط قوت و ضعف عملکرد بانک را در این خصوص تشریح نمودند و موفقیت های حاصله را نتیجه حمایت اولیاء محترم بانک و همکاری جمعی و کارگروهی همکاران دانسته و باارائه راهکارهایی ، ادامه روند مذکور و نیل به موفقیت های بیشتر را آرزو نمود.
شایان ذکر است مدیر ستادی استان خراسان رضوی، مدیران امور مالی ، نظارت و بازرسی ، سرپرست دفتر مرکزی حراست و رئیس اداره کل حقوقی از برنامه و سیاست های سال جاری مطالبی را ارائه نمودند.
همایش با برگزاری کارگاههای بررسی نحوه تعیین تکلیف پرونده های اجرایی، استفاده از بخش خصوصی، روش های وصول مطالبات و آیین نامه وصول مطالبات مصوب هیئت محترم دولت ادامه یافت و نتایج آن در پانل ارائه گردید. پانل پرسش و پاسخ با حضور مدیران امور و روسای ادارات مرکزی تشکیل گردید.
مهندس بصیری مدیر امور اعتبارات و وصول مطالبات با جمع بندی نتایج همایش و نظرات همکاران اظهار امیدواری نمودند که پیشنهادات واصله به نحو احسن بهره برداری خواهد شد و نتایج آن از طریق اداره کل وصول مطالبات منتشر خواهد گردید .

قالب دلخواه شما