برگزاری نخستین همایش ملی مالی اسلامی در بانک کشاورزی

برگزاری نخستین همایش ملی مالی اسلامی در بانک کشاورزی

متن سخنرانی دکتر طالبی مدیر عامل بانک کشاورزی

نخستین همایش ملی مالی اسلامی توسط دانشگاه امام صادق (ع) و با همکاری بانک کشاورزی برگزار شد. این همایش با هدف تعامل بانک با نهادهای دانشگاهی و با حضور دکتر مظاهری رئیس کل بانک مرکزی، دکتر رضائیان ریاست دانشکده معارف اسلامی و مدیریت دانشگاه امام صادق (ع) و جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع)، دکتر محمد طالبی مدیرعامل بانک کشاورزی، اعضاء هیئت مدیره، مدیران و کارکنان بانک کشاورزی برگزار شد.
در این همایش دکتر مظاهری رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مورد قوانین پولی بانکی، بانکداری بدون ربا، قانون اداره امور بانکها، روابط بین بانک و سپرده گذار، پشتوانه پول کشور و استفاده از ابزارها و امکانات موجود، مطالبی را بیان نمود.
همچنین دکتر طالبی مدیرعامل بانک کشاورزی در مورد چالشها و چشم اندازهای نظام مالی اسلامی و فرصتهایی که نظام مالی اسلامی با آن مواجه است؛ تخصیص بهینه منابع در نظام مالی اسلامی؛ علاقه سایر کشورها به ابزارهای مالی اسلامی و فرصت هایی که از این طریق برای رشد و تعالی نظام مالی اسلامی فراهم می شود؛ اثر نظام مالی اسلامی بر نظام قیمت گذاری دارایی های مالی ، لزوم تعریف مدیریت ریسک در نظام مالی اسلامی و تدوین سند راهبردی نظام مالی اسلامی، مطالبی را بیان کرد .
گفتنی است در ادامه همایش مقالاتی با عناوین «مدل های عملیاتی اوراق اجاره به شرط تملیک»، «صنعت تکافل، ویژگی ها، فرصت ها و چالش های پیش رو»، « بررسی فرآیند تکافل اتکایی، فرصتها و چالش‌های پیش رو» ، « ربا و چالشهای آن در جهان امروز» و « نظام مالی اسلامی، چالشها و چشم اندازها» از سوی اساتید و دانشجویان حاضر ارائه شد.
همایش فوق از ساعت 30/8 صبح چهارشنبه 29 خرداد ماه در سالن اجتماعات شهید اکبری بانک کشاورزی آغاز و در ساعت 17 با برگزاری میزگردی با عنوان آتی اسلامی (Islamic Futures) و اجرای مراسم اختتامیه و اعطاء لوح تقدیر به برگزیدگان مقالات به کار خود پایان داد.

قالب دلخواه شما