حضور رئیس جمهور در همایش سراسری تشکل ها و فعالان بخش کشاورزی و کشاورزان نمونه سراسر کشور و بازدید از غرفه بانک کشاورزی

حضور رئیس جمهور در همایش سراسری تشکل ها و فعالان بخش کشاورزی و کشاورزان نمونه سراسر کشور و بازدید از غرفه بانک کشاورزی

با حضور رئیس جمهور، وزیر جهاد کشاورزی، دست اندرکاران بخش کشاورزی و کشاورزان نمونه سراسر کشور همایش سراسری تشکل ها و فعالان بخش کشاورزی در روز یکشنبه مورخ 26/3/87 در محل مصلی تهران برگزار شد.
در این همایش رئیس جمهور با ابراز سخنانی ضمن تشکر از زحمات کشاورزان کشور، کشاورزی را یکی از فعالیت‌های پایدار تولید دانست و اظهار داشت: مسوولان باید به بخش کشاورزی توجه ویژه ای داشته باشند و محدودیتها را در بخش کشاورزی کمتر اعمال نمایند. وی با اشاره به یارانه اختصاص داده شده به بخش های مختلف اقتصادی گفت: باید اجازه داد تا یارانه لازم به بخش کشاورزی اختصاص یابد. وی عنوان کرد: اگر منابع لازم در اختیار کشاورزان گذاشته شود ظرف 5 سال تولید محصولات کشاورزی بیش از 50 درصد افزایش خواهد یافت.
ایشان همچنین با اشاره به اینکه بانکها باید با ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان بخش کشاورزی دولت نهم را یاری نمایند در رابطه با موضوع خشکسالی در کشور گفت:
دولت با ارائه لایحه مقابله با خشکسالی به مجلس تلاش می کند تا این تهدید و حادثه طبیعی را به یک فرصت تبدیل کند .
در این همایش سراسری که با حضور 6 هزار نفری تشکل ها و فعالان بخش کشاورزی برگزار شد.وزیر جهاد کشاورزی نیز ضمن اشاره به برنامه راهبردی برای محصولات کشاورزی که با تلاش محققان و کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی تدوین شده است، با ارائه آمار و ارقام در خصوص محصولات اساسی برنج، ذرت، جو، دانه های روغنی به افزایش تولید در این بخش ها در سال گذشته اشاره نمود. وی همچنین افزایش دسترسی عشایر به راه های کشور، برق و سوخت فسیلی را از اقدامات دولت نهم برشمرد .
پس از سخنان وزیر جهاد کشاورزی سه تن از نمایندگان کشاورزان و زنان روستایی به بیان مشکلات این بخش پرداختند و رسیدگی رئیس جمهور را خواستار شدند.
سپس رئیس جمهور از تمبر یاد بود شهدای جهاد کشاورزی رونمایی کرد و کشاورزان نمونه سال 86 نیز از رئیس جمهور لوح تقدیر دریافت نمودند.
شایان ذکر است در پایان همایش رئیس جمهور، وزیرجهاد کشاورزی و هیئت همراه ضمن بازدید از نمایشگاه در غرفه بانک کشاورزی نیز حضور یافتند که توضیحات کارشناسی در خصوص طرح‌های بانک از جمله طرح های مربوط به زنان روستایی و عشایری، فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و ... ارائه و مورد استقبال و قدردانی آقای دکتر احمدی نژاد قرار گرفت.

قالب دلخواه شما