رشد بیش از 100 درصدی کشت مکانیزه برنج در شالیزارهای استان مازندران با حمایت بانک کشاورزی

رشد بیش از 100 درصدی کشت مکانیزه برنج در شالیزارهای استان مازندران با حمایت بانک کشاورزی

با حمایت های بانک کشاورزی و با استفاده از تسهیلات مکانیزاسیون این بانک، در سال زراعی جاری حدود 140 هزار هکتار از شالیزارهای استان مازندران به شیوه مکانیزه نشا می شود، که نسبت به سال گذشته حدود 40 درصد و نسبت به سال 1398 و قبل از شیوع ویروس کرونا بیش از 100%  افزایش داشته است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی استان مازندران، بر اساس آمارهای سازمان جهاد کشاورزی، استقبال از نشای مکانیزه در دو سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا به طور چشمگیری افزایش یافت و به حدود 65%  از سطح  زیر کشت رسید و بانک کشاورزی در یک اقدام بی سابقه با پرداخت تسهیلات برای خرید 848  دستگاه جدید نشاکار در این مدت، زمینه افزایش 80  هزار هکتاری نشا مکانیزه را فراهم کرد.

بر اساس این گزارش، با حمایت بانک کشاوری در سال زراعی جاری حدود 140 هزار هکتار از شالیزارهای استان به شیوه مکانیزه نشاء می شود و این در حالی است که  تا قبل از شیوع ویروس کرونا حدود 60 هزار هکتار از شالیزارهای استان زیر کشت مکانیزه بوده است.

این گزارش می افزاید: در زمینه کشت مکانیزه، 3900 دستگاه نشاکار فعال هستند و در شالیزارهایی که کشت مکانیزه انجام شده به کارگیری کارگر به صفر رسیده است.

شایان ذکر است مازندران با تولید حدود یک میلیون و 539 هزار تن شلتوک، برابر با 970 هزار تن برنج سفید، ۴۲ درصد نیاز مصرفی کشور را تامین می‌کند.

قالب دلخواه شما