عزم جزم بانک کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی برای طرحهای آبیاری تحت فشار

عزم جزم بانک کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی برای طرحهای آبیاری تحت فشار

در پی تصویب لایحه 4500 میلیارد تومانی دولت در مجلس شورای اسلامی، در روز یکشنبه 16/4/1387 اولین جلسه هماهنگی برای برنامه‌ریزی و اجرای طرحهای مرتبط ،  با حضور دکتر طالبی مدیر عامل بانک کشاورزی و دکتر اجلالی معاون صنایع وامور زیر بنایی وزارت جهاد کشاورزی در محل بانک برگزار شد.
در این نشست با توجه به تاکیدات خاص مقام معظم رهبری به موضوع مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی و دغدغه رئیس جمهوری برای ورود و اجرای هر چه گسترده تر و مجهزتر به طرحهای آبیاری طرفین بر کارگروه فنی و کارگروه مالی مشترک برای تسریع در بررسی طرحهای آبیاری تحت فشار توافق کردند.
در ادامه با توجه به اینکه 3 هزار میلیارد تومان از مبلغ تصویب شده به گسترش طرحهای آبیاری تحت فشار اختصاص دارد ابعاد مالی و فنی طرح تشریح شد.
معاون امور زیر بنایی وزارت جهاد کشاورزی که چند تن از مسوولان وزارتخانه وی را همراهی می کردند، در این جلسه گفت: تاکید بر اجرای این طرحها در زمره برنامه های اصلی ماست و با توجه به توانائی های بانک کشاورزی امیدواریم با برنامه ریزی مشترک بتوانیم در سطح ملی با موفقیت عمل کنیم.
طبق توافق انجام شده بین بانک کشاورزی و معاونت امور زیر بنایی و بر اساس اعلام دکتر طالبی، بانک کشاورزی نیز درصدد برنامه ریزی برای تامین و پرداخت مبلغی بالاتر از میزان مصوب مجلس برای طرحهای مذکور است تا در سطح وسیع تری به اجرا در آید.
در این جلسه که مهندس ماهیکار عضو هیئت مدیره بانک و مهندس بصیری مدیر امور اعتبارات و وصول مطالبات نیز حضور داشتند، نامبردگان به ترتیب درباره ابعاد فنی طرح و توافقهای انجام شده همراه با جزئیات مالی و فنی توضیحاتی را برای حاضرین ارائه دادند. 
در پایان قرار شد تا در نزدیک ترین زمان ممکن کارگروه فنی و مالی برای پیگیری طرح تشکیل شود.

قالب دلخواه شما