راهبردهای برنامه هفت ساله بانک کشاورزی نهایی شد

راهبردهای برنامه هفت ساله بانک کشاورزی نهایی شد

تهران-خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا): دبیر شورای عالی راهبردی بانک کشاورزی گفت: راهبردهای سومین حوزه از برنامه راهبردی هفت ساله بانک کشاورزی نهایی شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، "محمد تقی جمشیدی" روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در هشتمین نشست شورای عالی راهبردی بانک کشاورزی که روز چهارشنبه دوازدهم تیرماه 87 تشکیل شد، راهبردهای سومین حوزه از برنامه راهبردی هفت ساله بانک کشاورزی نهایی شد.
رییس اداره کل تحقیق و توسعه بانک کشاورزی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ابتدا بر اساس مطالعات در سطح محیط بیرونی شعب بانک، شامل نیاز سنجی و رضایت‌سنجی از مشتریان، بررسی خدمات در حال ارایه در بانک‌های پیشرو جهان، بررسی خدمات بانک‌های داخل کشور و ستاد‌های مدیریت‌های استانی و ستاد مرکزی بانک و بررسی‌های انجام شده در محیط داخلی شعب به عنوان واحد‌های استراتژیک بانک (SBU) از جهت نقاط قوت و ضعف شعب در ارتباط با ارایه خدمات به مشتریان و سایر ظرفیت‌های سازمانی جداول نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدید‌ها، تنظیم و تحلیل‌هایی با تکنیک SWOT در هفت حوزه تنظیم برنامه راهبردی انجام شد.
وی افزود: این حوزه‌ها که در قالب هفت کمیته فرعی با همراهی کارشناسان و مدیران ستادی بانک از شعب و ستاد استان ها و ستاد مرکزی شکل گرفته بود، در یک رویکرد پایین به بالا (Bottom Up) نسبت به تدوین راهبردها اقدام و در نهایت با تشکیل جلسات متعدد کارشناسی نسبت به نهایی کردن راهبردهای هر حوزه اقدام شد.
جمشیدی تاکید کرد: در حال حاضر چشم‌ انداز کلیه حوزه‌های هفت گانه و راهبردهای سه حوزه کشاورزی و اقتصاد روستایی، جایگاه بین‌المللی بانک و بانکداری اسلامی نهایی شده است.
وی در مورد اعضای کمیته‌های فرعی برنامه راهبردی، خاطر نشان کرد: در حال حاضر هفت کمیته فرعی وجود دارد، کمیته فرعی بانکداری اسلامی با مسئولیت عباس عرب‌مازار ، کمیته فرعی سرمایه انسانی با مسئولیت محمد‌حسین رضوی، کمیته فرعی کشاورزی و اقتصاد روستایی با مسئولیت اسمعیل بصیری، کمیته فرعی بانکداری الکترونیک با مسئولیت مسعود آتشی، کمیته فرعی جایگاه بانک در نظام بانکی با مسئولیت منوچهر حیاتی، کمیته فرعی جایگاه بین‌المللی بانک با مسئولیت محمد حسن فروغی‌فر و کمیته فرعی سیستم‌ها و روش‌ها با مسئولیت مسعود کوهستانی تشکیل شده است.
این مقام مسئول تصریح کرد، اعضای کمیته‌های فرعی نیز از مدیران ستاد مرکزی بانک کشاورزی و ستاد مدیریت‌ها و کارشناسان خبره بانک تشکیل شده و یک نفر از کارشناسان اداره کل تحقیق و توسعه نیز دبیری این کمیته‌ها را برعهده دارد.
دبیر شورای عالی راهبردی بانک کشاورزی درمورد سابقه برنامه راهبردی این بانک گفت: سازمان‌ ها و شرکت‌های بزرگ با توجه به پیچیدگی محیط فعالیتشان از نظر داخلی و خارجی نیاز به برنامه‌های متعدد دارند که در راس آنها برنامه‌های راهبردی است که معمولا دارای مدت زمانی بیشتر از 2 سال است.
وی ادامه داد: نخستین برنامه راهبردی بانک کشاورزی در سال 1378 و دومین برنامه در سال 1383 به صورت برنامه‌های سه ساله تهیه شد، در سال 1386 برنامه راهبردی هفت ساله بانک در دستور کار اداره کل تحقیق و توسعه قرار گرفت.
جمشیدی افزود: زمان هفت سال برای برنامه به این دلیل بود که 2 سال اول برنامه منطبق بر سال های پایانی برنامه چهارم توسعه و پنج سال بعدی منطبق با برنامه پنج ساله پنجم توسعه خواهد بود، لذا سعی می‌شود سیاست ها و انتظارات دولت و نظام برنامه‌ریزی کلان کشور نیز که در قالب برنامه‌های پنج ساله اعلام و ابلاغ می ‌شود، در راس برنامه‌های راهبردی بانک قرار گیرد.
دبیر شورای عالی راهبردی بانک کشاورزی در مورد اعضای شورای عالی راهبردی گفت: شورای عالی راهبردی در راس همه برنامه‌ ریزی‌های بانک قرار دارد، در ارتباط با تنظیم برنامه راهبردی بانک کشاورزی این شورا عالی‌ترین مقام تصمیم‌ گیرنده است که در آن "محمد طالبی " رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک و آقایان حشمت‌الله نظری، حبیب‌الله سلامی و داور ماهیکار اعضای هیات مدیره بانک و روسای کمیته‌های فرعی برنامه راهبردی و عرب‌زاده مقدم مدیر امور حوزه مدیریت عضویت دارند.
وی در خاتمه اظهار داشت : این شورا وظیفه نهایی کردن چشم ‌انداز، بیانیه ماموریت و راهبرد های بانک را برعهده دارد. همچنین نظارت بر تنظیم و پیشرفت برنامه‌های اجرایی و عملیاتی بانک و تغییرات احتمالی در حذف یا اضافه کردن راهبردها که بنا به مقتضیات کشور و بانک در آینده پیش می‌آید، برعهده این شورا است.

قالب دلخواه شما