مدیر امور اعتبارات بانک کشاورزی : یک تریلیون ریال اعتبار برای تولید گندم و جو بذری اختصاص یافته است.

مدیر امور اعتبارات بانک کشاورزی : یک تریلیون ریال اعتبار برای تولید گندم و جو بذری اختصاص یافته است.
مدیر امور اعتبارات بانک کشاورزی از اختصاص یک تریلیون ریال اعتبار برای تولید گندم و جو بذری در کشور در سال جاری ، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل بصیری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود : در سه ماهه نخست امسال شش تریلیون و ‪ ۷۹۵‬میلیارد ریال اعتبار برای فعالیت‌های زراعت، باغبانی، دام، طیور، شیلات، صنایع و خدمات کشاورزی ، صنایع دستی و قالیبافی ، بازرگانی، خدمات، صنایع و سایر فعالیت‌های کشاورزی پرداخت شده است.

وی در ادامه تاکید کرد، همچنین برای دو فعالیت تامین گندم و جو بذری با هماهنگی معاونت تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی یک تریلیون ریال اعتبار در هیات مدیره بانک کشاورزی تصویب شده و برای پرداخت به عاملان تهیه بذر به استان‌ها ابلاغ شده است.

مدیر امور اعتبارات و وصول مطالبات بانک کشاورزی افزود: اعتبار ویژه امسال برای تهیه گندم و جو بذری در نظر گرفته شده و همچنین برای تامین اقلام وارداتی غذای دام و طیور از جمله جو و ذرت با مجوز بانک مرکزی یک تریلیون و‪ ۳۸۳‬میلیارد ریال تسهیلات در هیات مدیره بانک کشاورزی تصویب شده است.

بصیری ادامه داد: این تسهیلات به نفع شرکت پشتیبانی امور دام تصویب شده و تاکنون بیش از نیمی از این رقم پرداخت شده و بقیه در آینده‌ای نزدیک پس از تکمیل مدارک پرداخت می‌شود.

وی گفت : پیش بینی اعتبارات بانک کشاورزی متصل به منابع و از محل وصولی‌ها و تجهیز این منابع صورت خواهد گرفت، زیرا استرس وارده به بخش کشاورزی از ناحیه سرما زدگی و خشکسالی باعث شده که برخی از پیش بینی ها به تحقق نپیوندد.

به گزارش خبرنگار ایرنا بصیری در خاتمه تاکید کرد، هنوز به طور دقیق مشخص نیست که سرمازدگی و خشکسالی تا چه حد در وصولی منابع بانک اثر گذاشته است، اما پیش بینی می‌شود هر آنچه از مطالبات بانک وصول گردد به صورت اعتبار جدید به کشاورزان پرداخت شود.
قالب دلخواه شما