چهارمین همایش روز ملی دماوند با حمایت بانک کشاورزی برگزار شد

چهارمین همایش روز ملی دماوند با حمایت بانک کشاورزی برگزار شد

چهارمین همایش روز ملی دماوند ، توسط گروه دیده بان کوهستان انجمن کوه نوردی ایران و با حمایت بانک کشاورزی در روز جمعه 14 تیرماه سال جاری با حضور اساتید فرهنگ و ادب صاحبنظران محیط زیست ، جمعی از مدیران و کارشناسان بانک کشاورزی ، شهردار رینه و تعداد کثیری از کوهنوردان و طبیعت دوستان در محل سالن ارشاد شهر رینه برگزار شد .
در این مراسم که با هدف بررسی جایگاه دماوند در تاریخ و ادب ایران و جلب توجه همگان به ارزشهای بوم شناختی و ملی کوه دماوند برگزار شده بود ، سخنرانان در نقش و اهمیت میراث فرهنگی به ایراد سخنرانی پرداختند .
ابتدا دکتر داود هیرمیداس باوند استاد روابط بین الملل دانشگاه ضمن سخنانی با اشاره به قوانین بین المللی در حفاظت از میراث طبیعی ، تخریب میراث فرهنگی را جرمی شناخته شده در جهان عنوان کرد . دکتر رضا مرادی غیاث آبادی اختر باستان شناس و استاد دانشگاه نیز طی سخنانی به تحلیل و نگرش پیشینیان در مورد حرکت ستارگان پرداخت و به رابطه نامگذاری روزهای باستانی و علوم ستاره شناسی اشاره کرد .
همچنین پناهی شهردار رینه نیز با تشکر از تشکل های مردم نهاد و دوستداران طبیعت از برگزاری این مراسم قدردانی کرد و در پایان مراسم آپ پاشان توسط شرکت کنندگان برگزار شد .
همزمان با برگزاری این مراسم ، نمایشگاه عکس چشم اندازهای دماوند از تاریخ 13 تا 20 تیرماه در فرهنگسرای نیاوران و فرهنگسرای بهمن برگزار شد .
در این نمایشگاه عکس هایی از فعال ترین عکاسان کوه نورد به نمایش گذاشته شد که جلوه‌های ویژه ای از دماوند را نشان می داد .
بانک کشاورزی ضمن استفاده از کلیه فضاهای تبلیغاتی و پخش کلیپ هفتاد و پنجمین سالگرد بانک در این همایش، به عنوان تنها حامی این جشن در این مراسم شرکت کرد.

قالب دلخواه شما