رشد 42 درصدی تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی در استان سیستان و بلوچستان

رشد 42 درصدی تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی در استان سیستان و بلوچستان

تسهیلات پرداختی توسط شعب بانک کشاورزی استان سیستان و بلوچستان از سال 1399 نسبت به سال گذشته 42 درصد رشد داشته است.

امیرحسام قزلباش مدیر شعب بانک کشاورزی استان، در نشست خبری به مناسبت هشتاد و هشتمین سالروز تأسیس این بانک با اصحاب رسانه استان؛ بیان داشت، میزان تسهیلات پرداختی توسط 49 شعبه این بانک در سطح استان در سال 1399 در مقایسه با سال گذشته بیش از 42 درصد رشد داشته است. این تسهیلات بیش تر برای حمایت از واحدهای تولیدی بخش کشاورزی، اعم از باغات، زراعت، صنایع تبدیلی و تکمیلی وابسته به بخش، واحد های دام طیور، آبزیان، توسعه گلخانه ها آب و خاک ، گیاهان دارویی پرداخت شده است.

قزلباش افزود؛ مجموع تسهیلات پرداختی شعب این بانک، از ابتدای سال 1399 تاکنون، 8 هزار و 212 میلیارد ریال است که به 13 هزار و 185 متقاضی، در سرفصل های سرمایه ای و در گردش پرداخت شده است.

مدیرشعب بانک کشاورزی گفت: توسعه مکانیزاسیون و بهره مندی از تکنولوژی های نوین کشاورزی در اولیت های پرداخت تسهیلات این بانک قرار دارد و در همین راستا، طی دو سال گذشته، بیش از ۱۰۰۴ میلیارد ریال تسهیلات توسعه مکانیزاسیون به 691 متقاضی پرداخت شده است.

وی همچنین، از پرداخت ۳۶۳۱ فقره تسهیلات بازسازی منازل مسکونی خسارت دیده از سیل دی ماه 99، به مبلغ بیش از ۱۱۰۷ میلیارد ریال و پرداخت ۲۱۵۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ۶۰۵۹ نفر از زوج های جوان استان خبر داد.

مدیرشعب بانک کشاورزی استان، بیان داشت، در راستای تحقق شعار سال، حمایت از تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، 160 طرح راکد با اعتباری بالغ بر 1507 میلیارد ریال، به چرخه تولید برگشتند و احیاء شدند. وی با توجه به تمدید مهلت قانون تسهیل تسویه بدهی تا پایان شهریور ۱۴۰۰، از مشمولین دعوت کرد تا برای بهره مندی از ظرفیت های این قانون در اسرع وقت به شعب بانک کشاورزی استان مراجعه نمایند.

وی افزود، همچین از تمامی ظرفیت های قانونی در جهت حمایت از طرح هایی که به دلایل مختلف در پرداخت بدهی های خود با مشکل روبرو هستند، استفاده شده است به نحوی که در قالب بند "خ" ماده ۳۳ قانون پنج ساله ششم توسعه، 8 هزار و 433 فقره بدهی بدهکاران، بالغ بر ۷۶۰ میلیارد ریال مورد بخشودگی قرار گرفت که منجر به تعیین تکلیف ۱۶۹۵ میلیارد ریال از مطالبات گردید و همچنین در قالب بند "ل" تبصره 16، 4 هزار و 786 فقره بدهی  با بخشودگی بالغ بر 565 میلیارد ریال منجر به تعیین تکلیف 774 میلیارد ریال از مطالبات شد.

قزلباش تسویه بدهی بهره برداران پروژه باهوکلات پس از بیست سال را یکی دیگر از اقدامات این بانک در راستای مانع زدایی و پشتیبانی از تولید برشمرد و افزود، 600 میلیارد ریال بدهی بهره برداران این پروژه با تخصیص یارانه و بخشودگی جرائم توسط بانک، به طور کامل توسیه گردید.

قزلباش در حوزه مسئولیت های اجتماعی، تکمیل پروژه ساخت دو مدرسه شش کلاسه در سال گذشته، در چاه اسحق دلگان و ملکی هیرمند، آغاز ساخت یک مدرسه هفت کلاسه در گوردر سرباز، یک زایشگاه در دهپابید و یک مرکز اورژانس در نوک آباد جمعاً با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال را تنها بخشی از اقدامات این بانک در راستای تحقق مسئولیت های اجتماعی برشمرد.

قالب دلخواه شما