کنفـرانس مطبوعاتی به مناسبت روز خبرنگـار در استان گلستان برگزار شد

کنفـرانس مطبوعاتی به مناسبت روز خبرنگـار در استان گلستان برگزار شد

به مناسبت روز خبرنگار سمینار مطبوعاتی روز دوشنبه بیست و یکم مردادماه با حضور جمع کثیری از خبرنگاران در محل سالن اجتماعات مدیریت بانک کشاورزی استان گلستان برگزار شد .
دراین جلسه مهندس علی نژاد مدیربانک کشاورزی استان ضمن تبریک روز خبرنگار ، از مطبوعات به عنوان حلقه واسط بین مردم و دستگاههای اجرائی یاد کرد ، ایشان ضمن اشاره به ویژگیهای اقتصادی استان که تاحدزیادی متأثر از بخش کشاورزی میباشد به نقش بانک کشاورزی در برنامه های توسعه ای استان اشاره نمود .
علی نژاد همچنین به ارائه گزارش عملکرد بانک کشاورزی استان در سال 86 و 4 ماهه اول سال 1387 پرداخت ،‌ ایشان در این رابطه گفت در سال 86 مجموع تسهیلات پرداختی استان بالغ بر 1.736 میلیارد ریال بوده و در 4 ماهه نخست سالجاری نیز بالغ بر 266 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است که عمدتاً در بخش زراعت ، دام و طیور ، شیلات و صنایع تبدیلی بوده است .
وی همچنین با اشاره به اهمیت بیمه محصولات کشاورزی از مطبوعات استان خواستند بدلیل حادثه خیزبودن استان و وابستگی معیشتی مردم به بخش کشاورزی در ترویج و تشویق مردم در این زمینه بانک اقدام کنند . علی نژاد در این خصوص گفت در سال زراعی 87-86 در قبال دریافت 13 میلیارد ریال حق بیمه تاکنون قریب به 40 میلیارد ریال غرامت به خسارت دیدگان پرداخت شده است .
مدیر بانک کشاورزی در ادامه با اشاره به عملکرد این بانک در پرداخت طرحهای زودبازده گفت : تاکنون بیش از 6.220 فقره تسهیلات از محل بنگاههای زودبازده در شعب این بانک تصویب شده که میزان تسهیلات تخصیصی به این طرحها بیش از 920 میلیارد ریال است که در قبال اجرای این طرحها نزدیک به 9.000 شغل جدید ایجاد خواهد شد .
همچنین ایشان به توانمندیهای بانک در عرصه بانکداری الکترونیک اشاره و تعداد دستگاههای خودپرداز را 33 دستگاه و تعداد کارتهای بانکی (مهرکارت) را 218.000 عدد اعلام نمودند .
خاطر نشان میشود مدیربانک کشاورزی در پایان به سوالات خبرنگاران در زمینه های گوناگون پاسخ گفتند.

قالب دلخواه شما