گرامیداشت یاد و خاطره شهید صیانت از بیت المال ، شهید نفیسی ، در بانک کشاورزی همدان

گرامیداشت یاد و خاطره شهید صیانت از بیت المال ، شهید نفیسی ،  در بانک کشاورزی همدان

سی و دومین سالگرد شهادت شهید عبدالرحمن نفیسی رئیس شعبه مرکزی همدان ، همسر و دوفرزند خردسالش و شهید حسین شکری ، نگهبان بانک ف غروب 22 بهمن مقابل ساختمان مرکزی بانک کشاورزی همدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بانم در همدان ، در این مراسم که بستگان معزز شهید نفیسی و همسر ایشان ، مدیر شعب بانک در استان و اصحاب رسانه حضور داشتند ، حاضرین با روشن کردن شمع و ذکر یادمانها و خاطراتی از شهدا ، یاد و خاطره آین شهید صیانت از بیت المال را گرامی داشتند.
در این مراسم دکتر حیدرنژادیان ، مدیر شعب بانک در استان ضمن تجلیل از مقام شهید نفیسی ، ایشان را مصداق واقعی مفهوم شهادت برشمرد که در طریق صیانت و حفظ بیت المال جان خود و خانواده اش را از دست داد اما نام و جانفشانی اش همواره بیادگار خواهد ماند.
در سحرگاه 22 بهمن سال 1368(ساعت 2 و نیم صبح) ، سه سارق که یکی از آنها پیشخدمت اخراجی بانک کشاورزی و دیگری کارمند اخراجی شهرداری بودند به منزل عبدالرحمن نفیسی ، رئیس وقت شعبه مرکزی بانک کشاورز ی همدان رفته و وی را بهمراه خانواده به محل خزانه شعبه منتقل و در آنجا برای اخذ رمز گاوصندوق ، شهید نفیسی را با ایجاد رعب و وحشت و با استفاده از سلاح سرد از طریق خانواده تهدید کردند که آن شهید همام تا آخرین لحظات در راه صیانت از بیت المال از دادن رمز به ایشان خودداری کرد. در نهایت همگی شهید شدند اما بفاصله 4 روز و با تلاش بسیار گسترده کاراگاهان زبده ، قوه قضاییه و پلیس کشور هرسه نفر که یکی از آنها به جنوب کشور گریخته بود دستگیر و در میدان آرامگاه بوعلی با حضور گسترده مردم شهر ، دونفر از آنها گردن زده شد و سومی به دار مجازات آویخته گردید.

قالب دلخواه شما