معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی:هدایت تسهیلات بانک کشاورزی باید به سمت تولید محصولات غذایی و دامی باشد

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی:هدایت تسهیلات بانک کشاورزی باید به سمت تولید محصولات غذایی و دامی باشد

معاون بانک،بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی در جمع مدیران و کارکنان بانک کشاورزی، ضمن  ابلاغ تشکرویژه وزیر امور اقتصادی و دارایی، از اقدامات صورت گرفته توسط کارکنان این بانک تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی و همکاری‌های بین الملل بانک کشاورزی دکتر سید عباس حسینی ، عصر روز چهارشنبه ۱۸ اسفند ماه سال جاری و در نشست بررسی عملکرد این بانک در سال 1400، به اجرای فرمان پنجگانه رئیس جمهور در جلسه با مدیران عامل بانکها اشاره و بر اجرای دقیق بندهای آن در نظام بانکی کشور تاکید کرد .

وی تدوین برنامه عملیاتی و چشم انداز منطبق با سیاست های کلان کشور را برای سال ۱۴۰۱ ، یکی از ضرورت‌های پیش رو دانست و بر ضرورت شفافیت و رعایت بیش از پیش انضباط مالی تاکید کرد.

حسینی با اشاره به ضرورت سرعت بخشیدن به پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن گفت: در اجرای این طرح و طی بهمن و اسفند سال جاری، ازسوی شبکه بانکی کشور مبلغ ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به ۱۶۷ هزار نفر تسهیلات پرداخت شده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در مورد امنیت غذایی مردم، به نقش بانک کشاورزی در تأمین نظرات ایشان اشاره و خاطرنشان کرد: هدایت تسهیلات به سمت تولید محصولات کشاورزی و دامی مرتبط با امنیت غذایی  می تواند زمینه استقلال و خودکفایی کشور را در تأمین اقلام اساسی  غذایی کشور فراهم آورد.

وی در بخش دیگری از سخنانش، با تاکید بر توسعه بانکداری دیجیتال و استفاده از فناوری در ارائه خدمات بانکی به مردم خاطرنشان کرد: تعادل بین برنامه توسعه دیجیتال و شعب در بانک ها امری ضروری است و انتظار می رود با توسعه و گسترش زیرساخت‌های الکترونیکی این برنامه ها محقق شود.

حسینی  افزود:ارایه برات و سفته الکترونیکی در شبکه بانکی کشور به صورت پایلوت اجرایی شده است  و انتظار می رود زیرساخت های لازم برای اجرای این خدمت در بانک کشاورزی نیز ایجاد شود.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به محدودیت منابع مالی و انتظارات جامعه از شبکه بانکی کشور در شرایط کنونی، بر رعایت انضباط مالی، کاهش مطالبات معوق، شفافیت مالی، اجرای قوانین و مقررات  مصوبات شورای پول و اعتبار تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، مهدی رضایی سرپرست بانک کشاورزی در آغاز این جلسه طی سخنانی به تشریح عملکرد این بانک در حوزه های مختلف پرداخت و به هدفگذاری این بانک در سال 1400 با حجم تسهیلات 770هزار میلیارد ریالی و تحقق بیش از 123.5درصدی رشد در اعطای تسهیلات اشاره کرد.

رضایی با اشاره به حمایت بانک کشاورزی از تولید در بخش کشاورزی ،حرکت محوری بانک را در حمایت از جامعه کشاورزی ایران و کنشگران بخش کشاورزی با هدف تولید و کمک به تحکیم پایه های امنیت غذایی کشور دانست.

همچنین سرپرست بانک کشاورزی بر پیشگامی این بانک در اجرا و رعایت دقیق قوانین و مقررات تأکید کرد.

وی به ایفای نقش بانک در حوزه مسئولیت های اجتماعی اشاره و اظهار داشت:طی سال جاری، اعتباری بالغ بر 62هزار میلیارد ریال برای اجرای  163هزار مورد از طرح های عام المنفعه اختصاص یافته است.

رضایی همچنین افزود:عملکرد حوزه بانکداری بین الملل بانک کشاورزی در نظام بانکی شاخص بوده و بسیاری از مبادلات ارزی کشور از طریق این بانک انجام می شود.

عکسهای مرتبط

قالب دلخواه شما