افزایش سهم اعتبارات استان هرمزگان در آبیاری تحت فشار

افزایش سهم اعتبارات استان هرمزگان در آبیاری تحت فشار

معاون آب و خاک و صنایع وزارت جهادکشاورزی در حاشیه مراسم تودیع ومعارفه رئیس سازمان جهادکشاورزی گفت : سالجاری اعتبارات تخصیص یافته به طرحهای آبیاری تحت فشار نسبت به سال قبل دو برابر افزایش خواهد یافت .
سید رحیم سجادی ، معاون وزیر جهادکشاورزی گفت : اعتبارات تخصیص یافته به استان هرمزگان برای اجرای طرحهای آبیاری قطره ای 15 هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغات این استان خواهد بود . وی با اشاره به توجه ویژه دولت در انجام امور زیربنایی علی الخصوص اجرای طرحهای مذکور در استانهای درگیر با معضل خشکسالی افزود : در سالجاری مبلغ 7200 میلیارد ریال اعتبار در سراسر کشور برای طرحهای آبیاری تحت فشار در نظر گرفته شده است وی پیش بینی کرد امسال بیش از 300 هزار هکتار از اراضی کشور زیر پوشش آبیاری نوین قرار گیرد که در این راستا رسالت بانک کشاورزی نیز در اجرای طرحهای فوق بیش از پیش سنگین تر خواهد شد .
بر اساس این گزارش ، این مقام مسئول حضور بانک کشاورزی را به عنوان یکی از ارکان حمایت از تولیدات بخش کشاورزی بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد در صورت جذب اعتبارات یاد شده علاوه بر صرفه جویی 45 درصدی در مصرف آب ، میزان تولیدات نیز نیم تن در واحد سطح افزایش خواهد یافت.
معاون آب و خاک و صنایع وزارت کشاورزی ، احداث سردخانه و صنایع بسته بندی خرما را از اولویت های کاری در استان هرمزگان ذکر کرد و افزود : این معاونت با همکاری بانک کشاورزی و با پرداخت تسهیلات کم بهره از علاقمندان به سرمایه گذاری در این زمینه حمایت می کند و فضای خوبی برای سرمایه گذاران این بخش در نظر گرفته شده است .
این گزارش می افزاید ، مراسم تودیع و معارفه روسای سازمان جهادکشاورزی که با حضور قاسمی نژاد مدیر شعب بانک کشاورزی استان هرمزگان و جمعی از مقامات و مسئولان سیاسی و اجرایی استان برگزار شد ، مهندس علی نقی صالحی بعنوان رئیس جدید سازمان جهادکشاورزی در هرمزگان معرفی شد.




قالب دلخواه شما