مهندس ماهیکار:آگاهی از مسائل حقوقی، یکی از مهارت‌های مورد نیازدرشعب بانک است

مهندس ماهیکار:آگاهی از مسائل حقوقی، یکی از مهارت‌های مورد نیازدرشعب بانک است

مهندس داور ماهیکار عضو هیئت مدیره بانک در نخستین همایش آموزشی کارشناسان حقوقی بانک گفت : یکی از مهارت های مورد نیاز در شعب ، آگاهی از مسائل حقوقی است .
به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک در استان مازندران ،داور ماهیکار ضمن اعلام این مطلب به ضرورت آگاهی و توجه کارکنان به جایگاه وظایف ، مسوولیت ها و اختیارات محوله برای دستیابی به موفقیت اشاره کرد و افزود : در شرایط کنونی انجام ساده ترین و پیچیده ترین عملیات بانکی اعم از افتتاح سپرده تا تنظیم قراردادهای لازم الاجرا ، امور چک ، ضمانت نامه ها و ... بدون آگاهی از مسائل حقوقی امکانپذیر نیست .
وی اظهار داشت موضوع در مدیریت های شعب بانک در استانها به دلیل ضرورت آگاهی کارشناسان حقوقی نسبت به اوضاع حاکم بر بخش کشاورزی منطقه ، وضعیت ثبتی املاک مزروعی برای بررسی پرونده های کلان در حد نصاب مدیریت ها ، وثایق ، تضمین های ارائه شده و همچنین همکاری با ارکان حوزه اعتباری از اهمیت مضاعفی برخوردار است .
عضو هیئت مدیره بانک ، کارکنان بخش حقوقی بانک را سفیران امین و صدیق بانک در صف و ستاد که حضور آنان موجب برقراری عدالت و جلوگیری از ضرر می شود معرفی و بر توجه آنان بر امر وصول مطالبات ، نظارت بر عملکرد بخش خصوصی ، املاک تملیکی ، وجوه بلاتکلیف و آموزش کارکنان تأکید کرد .
بر اساس این گزارش ، سیدحسین رضوی مدیر امور نظارت و بازرسی نیز طی سخنانی از تلاشهای کارشناسان حقوقی بانک در سال گذشته قدردانی کرد و حضور کارشناسان حقوقی در شعب به منظور راهنمایی کارکنان شعب و همچنین استفاده از توانمندی آنان در تهیه گزارش های مربوط به حوزه های فنی و مالی را ضروری دانست .
این گزارش می افزاید ، نخستین همایش آموزشی کارشناسان حقوقی بانک یکم و دوم اردیبهشت ماه سال جاری در مجموعه آموزشی بابلسر برگزار شد و طی دو روز برگزاری این همایش که روسای ادارات کل حقوقی ، امور بین الملل ، وصول مطالبات و اجرا ، همچنین مدیریت شعب بانک در استان مازندران ، رئیس دفتر مرکزی حراست ، مدیرعامل صندوق تضمین و کارشناسان حقوقی بانک در سراسر کشور حضور داشتند ، کلاس های آموزشی اعتبارات اسنادی و مقررات متحدالشکل ضمانت های عندالمطالبه تشکیل شد .
گفتنی است در آغاز این همایش محمدتقی بهشتی مدیر شعب بانک در استان مازندران با اشاره به نامگذاری سال 88 با عنوان سال اصلاح الگوی مصرف از سوی مقام معظم رهبری ، بسیاری از فعالیت های انجام شده توسط بانک کشاورزی در سراسر کشور را از قبیل برقی کردن چاه های آب کشاورزی ، صنایع تبدیلی و تکمیلی و فرآوری محصولات کشاورزی اصلاح ساختار شالیکوبی و ... را در راستای فرامین مقام معظم رهبری معرفی کرد .

قالب دلخواه شما