دکتر طالبی: مهمترین ماموریت بانک کشاورزی کمک به تامین منابع مالی بخش کشاورزی است

دکتر طالبی: مهمترین ماموریت بانک کشاورزی کمک به تامین منابع مالی بخش کشاورزی است

دکتر محمد طالبی مدیر عامل بانک در اولین گردهمایی مدیران ستادی و استانها در سال 88 گفت: بخش کشاورزی در اقتصاد ایران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و مهم ترین ماموریت بانک کشاورزی کمک به تامین منابع مالی این بخش است.
به گزارش روابط عمومی، دکتر طالبی ضمن اعلام این مطلب به شرایط حاکم بر اقتصاد ایران و جهان ، بخش کشاورزی و بانک کشاورزی اشاره کرد و افزود: مهمترین ویژگی اقتصاد کشور اتکای زیاد به بانکها برای تامین مالی است و لذا اقتصاد ما بانک محور است. ایشان اظهار داشت: این بانک محوری با ویژگی های دیگری از قبیل: کارایی و بهره‌وری کم، بهره برداری نامناسب از فن آوری و سوء مدیریت در بنگاه‌های اقتصادی همراه است، لذا علاوه بر فشاری که به بانک ها وارد می‌کند، کاهش کارایی مدیریت سرمایه در کشور را به دنبال دارد به گونه‌ای که توقف و استفاده بهینه نکردن از منابعی که در قالب تسهیلات بانکی به شرکت ها پرداخت شده است، یکی از دغدغه های مهم دولت محسوب می‌شود. از اینرو ارزیابی توانایی متقاضیان تسهیلات در مدیریت طرح‌ها باید در برنامه‌های آتی مد نظر قرار گیرد.
دکتر طالبی ضمن تاکید بر ضرورت تنظیم برنامه‌های آتی بانک با در نظر گرفتن این شرایط به ذاتی بودن امتیازات بخش کشاورزی در مقایسه با سایر بخشها اشاره کرد و گفت: بخش کشاورزی نیازمند حجم عظیمی از منابع است که با توجه به میزان منابع بانک کشاورزی و نیازهای این بخش، در مدت طولانی‌تری توسعه خواهد یافت؛ لذا برای تامین مالی بخش کشاورزی به عنوان اصلی‌ترین ماموریت این بانک باید خود را آماده‌تر کنیم و به این باور برسیم که این بخش مهم، در شرایطی بحرانی دوای درد اقتصاد کشور خواهد بود.
ایشان در تبیین سیاست‌های کلی بانک در سال 88 از استخدام یکهزار نفر نیروی جدید، استقرار نظام مهرگستر به عنوان یک نظام پیشرفته الکترونیکی در تمام شعب، فعال شدن بانکداری سرمایه‌گذاری (Investment Banking) و همچنین حضور بانک در عرصه های بین المللی خبرداد.
مدیر عامل بانک در ادامه به وجود ظرفیت ها و توانایی های فراوان در بانک و ضرورت استفاده از این دو عامل اشاره کرد و افزود: مهمترین نیاز بانک در سال 88 حرکت تمام حوزه‌ها در امتداد یکدیگر و در مسیر چشم‌انداز بانک با هدف تقویت شعبه است، زیرا تحقق برنامه ها و اهدافی که در قالب سیاست‌ها، چشم انداز‌ها و ... ابلاغ می شود در گرو داشتن شعب قوی با کارمندان توانمند است.
دکتر طالبی اصلاح الگوی مصرف در بانک و بخش کشاورزی و تامین اعتبار طرح هایی که متناسب با این الگو باشند، وصول مطالبات، رشد منابع، ارتقاء کیفی شعب و توجه به مشتریان خرد به دلیل پایداری منابع آنان را از مهمترین برنامه‌های بانک کشاورزی در سال جاری معرفی و ابراز امیدواری کرد: با توجه به اهمیت اصلاح الگوی مصرف به عنوان یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری، کارکنان بانک کشاورزی در سراسر کشور همانند سال نوآوری و شکوفایی، در سال جاری نیز کارهای برجسته‌ای را انجام دهند.
براساس این گزارش، در این همایش یک روزه که 7 اردیبهشت ماه در مجموعه فرهنگی مهر 82 (الهیه) برگزار شد، حشمت الله نظری عضو هیئت مدیره بانک درباره اصلاح الگوی مصرف، سیاست های مالی، پرسنلی، برنامه منابع و مصارف و مکانیزاسیون سخنرانی کرد و مهندس داور ماهیکار دیگر عضو هیئت مدیره بانک به تشریح مواردی از قبیل اصلاح الگوی مصرف، اعتبارات و وصول مطالبات، نظارت و بازرسی و بازاریابی و تجهیز منابع پرداخت.
ارائه تجربیات مفید از سوی مدیران شعب بانک در استانهای آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، لرستان و فارس، مباحث مربوط به نظارت و اصلاح نحوه استفاده از نیروهای بخش خصوصی، تغییر الگوی ساختار سازمانی شعب از سوی منوچهر حیاتی مدیر امور سرمایه انسانی، تعیین خط مشی اعتبارات و وصول مطالبات از سوی اسماعیل بصیری مدیر امور این حوزه، کنترل و نظارت و بهبود عملکرد مدیریت‌ها از سوی سید حسین رضوی مدیر امور نظارت و بازرسی، تبیین راهبردها و برنامه های عملیاتی از سوی تیمور غفاری مدیر امور برنامه ریزی و بازاریابی بانکی، محمد تقی جمشیدی رییس اداره کل تحقیق و توسعه محمدحسین حمزه‌پوری رییس اداره کل آمار و برنامه ریزی همچنین تبیین سیاست های صندوق بیمه کشاورزی در سال 88 از سوی محمدحسین صفرپورطاهر قائم مقام این صندوق و مباحثی پیرامون وضعیت بانکداری الکترونیکی از سوی مسعود آتشی مدیر امور رایانه ای و بانکداری الکترونیک از دیگر برنامه‌های این گردهمایی بود.

قالب دلخواه شما