اعتبار بانک کشاورزی، در گرو نیروی انسانی کارآمد آن است

اعتبار بانک کشاورزی، در گرو نیروی انسانی کارآمد آن است

حشمت الله نظری عضو هیئت مدیره بانک در اولین همایش مدیران گروه مالی، اداری، پشتیبانی و کارشناسان اداری و آموزشی مدیریت ها گفت: آنچه موجب اعتبار بانک کشاورزی شده است، وجود نیروی انسانی کارآمد آن است.
به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک در استان مازندران؛ نظری ضمن اعلام این مطلب افزود: در تمام سازمانها اعم از موفق، توسعه یافته و... نیروی انسانی و تقویت فرهنگ سازمانی از اهمیت بالایی برخوردار است و برای دستیابی به وضعیت مطلوب، به حذف فرهنگ منفی و تبدیل آن به فرهنگ مثبت سازمانی ضروری و از دغدغه های مدیریت سازمانهاست.
نظری با تأکید بر اهمیت فرهنگ کاری و سازمانی در بانک کشاورزی ابراز داشت: حوزه سرمایه انسانی باید با شناخت وضعیت موجود، فرهنگ های شاخص را شناسایی و برای تقویت این فرهنگ ها و کاهش فرهنگ‌های منفی از طریق آموزش، برگزاری مراسم وسخنرانی ها توسط مدیران و ادارات مربوطه برنامه ریزی کند تا علاوه بر ارتقای فرهنگهای مثبت ومطلوب، زمینه انتقال آن به همکاران و کارکنان جدید نیز فراهم شود .
وی با اشاره به ضرورت وجود ضوابط ومقررات در سازمان، توزیع عادلانه منافع، آموزش جهت دار، اعتقادات و باورهای دینی در تقویت فرهنگ سازمانی گفت: برگزاری این همایش و تداوم آن در دوره های آتی، انتقال تجربیات گذشته را در قالب مفاهیم علمی به کارکنان جدیدالاستخدام به دنبال خواهد داشت.
عضو هیئت مدیره بانک در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از عملکرد کارکنان بانک در سال گذشته، از تغییر نظام انگیزشی در سال جاری خبر داد و افزود: سیستم جامع منابع انسانی در بانک کشاورزی از جایگاه ویژه ای در نظام بانکی کشور برخوردار است از اینرو انتظار می‌رود ظرفیت های این سیستم به نحو مطلوبی مورد بهره برداری قرار گیرد.
ایشان با اشاره به نامگذاری سال 1388 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان اصلاح الگوی مصرف، بر اصلاح هزینه ها، مدیریت منابع و مصارف، اصلاح فرآیندها و روشها تأکید و ابراز امیدواری کرد فرهنگ مصرف صحیح و بهینه در بانک کشاورزی نهادینه شود.
بر اساس این گزارش؛تشریح برنامه های راهبردی بانک در دستیابی به اهداف تعیین شده از سوی منوچهر حیاتی مدیر امور سرمایه انسانی، مباحث کاربردی در حوزه امور کارکنان شامل:تغییرات نظام اداری و تحولات جدیدو مواضع بانک ها، اقدامات و برنامه های جذب نیرو، استفاده از بخش خصوصی، اقدامات و برنامه های تامین نیاز استانها، اقدامات و برنامه های استعداد یابی و شایسته گزینی، وضعیت موجود و برنامه های مطالعاتی و اولویتهای پژوهشی اداره کل امور کارکنان از سوی عقیل تقی زاده رئیس این اداره کل ، مباحث علمی در مدیریت منابع انسانی از سوی دکتر محمد صائبی استاد دانشگاه، سیستم جامع منابع انسانی از سوی رویا مجتهدی معاون اداره کل کارکنان، مباحث مربوط با بانکداری الکترونیک از سوی مسعود آتشی مدیر امور رایانه ای و بانکداری الکترونیک و همچنین تشکیل کارگاههای تخصصی چهارگانه با عناوین: فرآیند برون سپاری فعالیت ها، تطبیق وضعیت شاغلین در قالب مشاغل موجود و نقل و انتقال کارکنان، شناسایی نیروهای مستعد و انتصاب بر مبنای شایستگی سیستم جامع منابع انسانی از برنامه های اولین روز این همایش بود.
این گزار ش می افزاید؛ ارائه نتایج و پیشنهادهای کارگاهها از سوی نمایندگان کارگاهها، تشریح برنامه‌ها، سیاست ها و خط مشی های ادارات کل آموزش و بهبود مدیریت، سازمان و بهبود روشها،رفاه کارکنان، مطالب مربوط به حراست با رویکرد حفاظت پرسنلی وپانل پرسش وپاسخ با حضور مدیر امور سرمایه انسانی و رؤسای ادارات کل این حوزه، نمایندگان بهداشت و درمان و صندوق رفاه و تأمین آتیه از برنامه های دومین روز این همایش خواهد بود.
گفتنی است اولین همایش مدیران گروه مالی اداری و پشتیبانی و کارشناسان اداری مدیریت ها از 26 اردیبهشت ماه سال جاری در مرکز آموزش بابلسر در حال برگزاری است و تا 27 اردبیهشت ماه ادامه خواهد داشت.

قالب دلخواه شما