حضور بانک کشاورزی در دهمین جشنواره خوشه برتر در همدان

حضور بانک کشاورزی در دهمین جشنواره خوشه برتر در همدان

دهمین جشنواره انتخاب خوشه برتر با حضور بانک کشاورزی در روستای جوزان ملایر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی استان همدان، در این جشنواره که با حضور نهادهایی چون بانک کشاورزی استان همدان، جهاد کشاورزی شهرستان ملایر ، شورای اسلامی و دهیاری جوزان ، بخشداری مرکزی ملایر و 1500 نفر از اهالی شهرستان ملایر و علاقمندان برگزار شد، به چهار باغدار تولید کننده برترین خوشه انگور، جوایزی اهدا شد.

بر اساس این گزارش، برپایی غرفه‌های سوغات محلی، مشتقات تولید انگور، غرفه‌های صنایع دستی و سبدهای انگور، اجرای موسیقی محلی، حضور هنرمندان مطرح کشوری و برگزاری کارناوال شادی در روستا از جمله بخش‌های این جشنواره بود.

این گزارش می افزاید: در این جشنواره بیاتی معاون اداری ، مالی و پشتیبانی بانک کشاورزی در استان همدان با اشاره به این که بانک کشاورزی با نود سال سابقه همواره در کنار تولید کنندگان بخش کشاورزی قرار داشته و در توسعه و بهینه سازی باغات نقشی موثر را ایفا کرده است، از انگورکاران شهرستان ملایر خواست تا در بیمه کردن محصولات خود از طریق بانک کشاورزی بیش از پیش فعال باشند .

بیاتی برخی خدمات بانک کشاورزی در حمایت از فعالان بخش کشاورزی استان همدان را شامل تمدید تسهیلات در راستای یاری رساندن به کشاورزانی که طی سال های اخیر بخاطر خشکسالی و آفات باغات و مزارع کشاورزی دچار مشکلات مالی شده اند ، پرداخت بیش از 900 میلیارد ریال غرامت بیمه در استان و پرداخت  250 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت 10 درصدی در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی به ویژه انگور و کشمش برشمرد.

شایان ذکر است سطح زیرکشت انگور در استان همدان ۲۱ هزار و ۷۰۰ هکتار با تولید ۴۲۵ هزار تُن است و شهرستان ملایر به عنوان قطب تولید انگور در کشور به تنهایی حدود ۲۵۰ هزار تن انگور با ۱۱ هزار هکتار سطح زیرکشت تولید انگور استان را به خود اختصاص داده است .

قالب دلخواه شما