دکتر طالبی: طرح های تولیدی مبتنی برفن آوری همراه با بهره وری بالا مورد توجه بانک کشاورزی است

دکتر طالبی: طرح های تولیدی مبتنی برفن آوری همراه با بهره وری بالا مورد توجه بانک کشاورزی است

دکتر محمد طالبی مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: طرح های تولیدی مبتنی بر فن آوری ودانش جدید که افزایش تولید در بخش کشاورزی را به دنبال داشته باشند مورد توجه وتأکید این بانک است.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی؛ دکتر طالبی در گفت و گو با رادیو فرهنگ که روز یک شنبه 31 خردادماه انجام شد،ضمن اعلام این مطلب به اهمیت تأمین مالی بخش کشاورزی و نقش بانک کشاورزی در آن اشاره کرد وگفت: با بهره گیری از فن آوری و دانش جدید،چهره تازه ای از بخش کشاورزی جلوه خواهد کرد که نیازمند فن آوری پیشرفته تر و سرمایه گذاری در این بخش است.
مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه تآمین مالی بخش کشاورزی از سوی این بانک به عنوان اصلی ترین رسالت آن با تأکید بر این موارد صورت می گیرد اظهارداشت: سرمایه گذاری در طرحهایی از قبیل آب وخاک، تولیدات گلخانه ای،مجتمع های صنعتی وصنایع تبدیلی که می‌توانند بهره‌وری بخش را افزایش دهند، مورد توجه بانک کشاورزی و در اولویت پرداخت تسهیلات قراردارند.
وی در بیان اهمیت و جایگاه بخش کشاورزی در اقتصاد کشور به نگرش های موجود دراین زمینه اشاره کرد و افزود: براساس مطالعات دانشکده اقتصاد و توسعه کشاورزی دانشگاه تهران این بخش با داشتن 25درصد اشتغال،12 درصد از تولید ناخالص داخلی، سهم بسیار بالایی در اقتصاد کشور دارد و هریک درصد ارزش افزوده این بخش موجب ارزش افزوده 27/0 درصدی صنعت و 12/0 درصدی بخش خدمات می شود از اینرو بخش کشاورزی می تواند نقش محوری در توسعه اقتصادی ایفا نماید.
دکتر طالبی در ادامه به اهمیت مدیریت ریسک به عنوان یکی از موضوعات مهم در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت:در کشور ما به دلیل شرایط محیطی حاکم بر این بخش و دشواری های پیش بینی حوادث طبیعی، بیمه محصولات کشاورزی مورد توجه قرار گرفته است به گونه ای که در سال 1387 مبلغ 430میلیارد تومان از سوی دولت به این امر اختصاص یافت و حدود 1میلیون و500 هزار نفر از کشاورزان را تحت پوشش قرار دادو به دلیل شرایط خاص این سال، 90 درصد از کشاورزان تحت پوشش این بیمه اعلام خسارت کردند.
وی بیمه را ابزاری برای ارتقای استانداردهای توسعه فعالیت های اقتصادی دانست و افزود: بانک کشاورزی برای آن دسته از کشاورزانی که با رعایت استانداردهای مورد نظر این بانک فعالیت های خود را به گونه ای اداره کنند تا خسارت کمتری متوجه آنان شود،امتیازات بیشتری قائل خواهد شد.
مدیرعامل بانک کشاورزی در پاسخ به شیوه های بازپرداخت تسهیلات اعطایی، کشاورزان را جزء خوش حساب ترین مؤدیان معرفی کرد و ابراز داشت: بازپرداخت تسهیلات متناسب با نحوه درآمد بخش کشاورزی صورت می گیرد البته طی دو سال گذشته به دلیل وجود مشکلات در بازپرداخت تسهیلات مبلغ 4هزار میلیارد تومان از بدهی آنان با کمک دولت امهال شد.

قالب دلخواه شما