خبرنامه اتحادیه ادفیپ ژانویه و فوریه 2009

خبرنامه اتحادیه ادفیپ ژانویه و فوریه 2009
 سی و دومین اجلاس سالیانه اتحادیه ادفیپ از مورخ 7 لغایت 10 اردیبهشت ماه سالجاری ( 27-30 آوریل 2009 ) به میزبانی بانک توسعه عمان در شهر مسقط عمان برگزار شد. همزمان با این اجلاس ، مراسم انتخاب بانکهای برتر اتحادیه ادفیپ نیز به اجرا در آمد. از جمله این جوایز می توان به انتخاب بانک کشاورزی به عنوان بانک برتر در بخش حفاظت و توسعه محیط زیست به دلیل اجرای موفق طرح طوبی اشاره نمود.
  
برگزاری همایش تامین مالی پروژه های آب توسط اتحادیه ادفیپ با همکاری سازمان همکاریهای زیست محیطی آسیا Eco-Asia و آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده USAID's
 بیش از 70  نفر از اعضای بانکداران توسعه ای ، تامین کنندگان خدمات آبی ، شرکت های تعاونی ، موسسات اعطای وام و سازمان های غیر دولتی در یک همایش دو روزه در 29 و 30 ژانویه در مانیل دور هم گرد آمدند تا استراتژی های مربوط به تجهیز منابع مالی جهت گسترش آب آشامیدنی و امکانات بهداشتی در مناطق روستایی و شهری محروم و نیمه محروم در آسیا را بررسی نمایند.
در این همایش ، بیست موسسه تامین مالی توسعه و عضو اتحادیه ادفیپ از کشورهای بنگلادش ، کامبوج و هند و اندونزی و مالزی و نپال و سری لانکا ، تایلند ، ویتنام و فیلیپین نیز شرکت داشتند.
از اهم مسائل مورد بحث در این همایش می توان به کمبود منابع مالی اشاره نمود که یکی از دلایل اصلی بروز مشکلات فراوان در فراهم آوردن خدمات آبرسانی به مصرف کنندگان و افراد محروم روستایی و شهری محسوب می شود. از نتایج مهم این رویداد ، توسعه برنامه طرح وام دهی از سوی سه سازمان فیلیپینی بود که بدین منظور توافقنامه سه جانبه ای به امضا رسید و بر اساس آن موسسه تامین مالی اعتباری مردم (PCFC) وجه مورد نیاز بانکهای روستایی را تامین نموده و انجمن بانکداران روستایی فیلیپین (RBAP ) نیز شرایط و امکانات وام دهی به فراهم آورندگان آب در مقیاس کم را فراهم خواهد نمود. ضمن اینکه موسسه دیگری به نام اداره تسهیلات آب محلی LWUA نیز شرایط اصول اجرایی ، تخصصی و ظرفیت سازی بناها را بر عهده می گیرد. انتظار می رود این طرح در سایر کشورهای منطقه نیز قابل اجرا باشد.
 سخنرانی نماینده ادفیپ در همایش تغییرات شرایط اقلیمی
 
به دعوت کمیسیون اقتصادی اجتماعی سازمان ملل در آسیا و اقیانوسیه ( UNESCAP ) و آژانس        همکاری های توسعه ای بین المللی سوئد (SIDA) ، نماینده اتحادیه ادفیپ در کنفرانس بین المللی "تغییرات شرایط آب و هوایی" که در 22 ژانویه در مرکز کنفرانس های سازمان ملل ، مستقر در بانکوک تایلند برگزار گردید ، سخنرانی ایراد نمود. این کنفرانس با هدف ارائه نوآوری ها و حل مشکلات مربوط به تغییرات اقلیمی با حضور بیش از سیصد نماینده عالی رتبه از شرکتهای عمومی و خصوصی ، موسسات تامین مالی ، مقامات دولتی ، سازمان های بین المللی و جوامع مدنی در آسیا و اقیانوسیه برگزار گردید در حاشیه این رویداد ، همایشی با موضوع "تجارت در آسیا – اقیانوسیه : رشد سبز و مناطق توسعه یافته" ، تحت نظارت آژانس بین المللی همکاری توسعه ای سوئد نیز تشکیل شد.
آقای اکتاویوو پرالتا دبیر کل اتحادیه به نمایندگی از اتحادیه در این کنفرانس شرکت نموده و اجرای پانل شماره یک کنفرانس را با موضوع "پیشگام در بازارهای جدید" بر عهده داشتند. وی در این پانل به بحث و بررسی در خصوص سازو کار بازارهای نوظهور در بخش تامین مالی و تجهیز منابع در خصوص تغییرات شرایط آب و هوا پرداخت. وی همچنین درخصوص پروژه های دولتی زیست محیطی و ابزارهای مدیریت و مدیریت ریسک زیست محیطی جهت بهینه سازی روند وام دهی و عملیات اداری توضیحاتی را به تفصیل ارائه نمود و به معرفی چند پروژه تامین مالی زیست محیطی بانکهای عضو پرداخت. در پایان این رویداد مقرر شد کنفرانس دیگری تحت عنوان "تغییرات شرایط اقلیمی" در دسامبر 2009 در شهر کپنهاگ کشور دانمارک برگزار گردد.
 
برگزاری جلسات برنامه ریزی تجاری سالیانه
 
آقای اوکتاویو ، دبیر کل اتحادیه در تاریخ 13 ژانویه 2009 طی جلسه ای در شهر ماکاتی فیلیپین ، مقر اتحادیه ،  به تشریح برنامه ریزی تجاری سالیانه اتحادیه پرداخت و در خصوص طرح " افقهای در حال توسعه" و چگونگی اجرای مدل تجاری موسسات اجتماعی (SEBM) مصوب هیئت مدیره اتحادیه ، مطابق با برنامه استراتژی 5 ساله سخنانی ایراد نمود.
این جلسات فرصتی برای اطلاع رسانی واحدهای عملیاتی ادفیپ ، بررسی خدمات عضویت ها ، بروز رسانی اطلاعات ، بررسی روشهای تامین مالی و اجرای آن ، تنظیم برنامه ها و مرور فعالیتهای سال 2009 محسوب می شد.
    
تقویم برخی از فعالیتها و رویدادهای اتحادیه ادفیپ در سال 2009
 
تاریخ
محل
موضوع
29- 30 ژانویه
مانیل – فیلیپین
همایش تامین مالی آب منطقه ای
"توسعه استراتژی های تامین مالی آب موسسات مالی توسعه ای در آسیا" (برگزار شد)
10- 13 مارس
کوالالامپور – مالزی
همایش مسئولیت اجتماعی (CSR)  بنگاه های اقتصادی کوچک
27- 30 آوریل
مسقط- عمان
شصت و نهمین جلسه هیئت مدیره ، سی و دومین اجلاس سالیانه اتحادیه ادفیپ ، هجدهمین جلسه عادی مجمع عمومی و اهداء جوایز سال 2009 ادفیپ
18- 22 می
مانیل – فیلیپین
تور مطالعاتی بنگاه های اقتصادی کوچک
1- 5 ژوئن
مانیل – فیلیپین
اجرای کلیدی شاخص های موسسات تامین مالی
جولای
مانیل – فیلیپین
بررسی تامین مالی و مدیریت ریسک
24- 20  جولای
کوالالامپور – مالزی
تور مطالعاتی بنگاه های اقتصادی کوچک
7- 3 آگوست
کوالالامپور – مالزی
تامین مالی و بانکداری اسلامی
21- 25 سپتامبر
مانیل – فیلیپین
مدیریت منابع انسانی
28 سپتامبر لغایت 2 اکتبر
-
تور مطالعاتی بنگاه های اقتصادی کوچک
23- 19 اکتبر
-
مدیریت ارتباطات موسسات تامین مالی
28- 26 اکتبر
مانیل – فیلیپین
هفتادمین اجلاس بین المللی سران و هیئت مدیره و روز عضویت
27- 23 نوامبر
مانیل – فیلیپین
دوره جامع بانکداری توسعه ای
12- 1 دسامبر
مانیل – فیلیپین
دوره مدیریت بانکی توسعه ای
18- 14 دسامبر
مانیل – فیلیپین
تور مطالعاتی تامین مالی خرد
 
 
 
 
 
قالب دلخواه شما