دکتر طالبی :آغازخریدگندم توسط بخش خصوصی

دکتر طالبی :آغازخریدگندم توسط بخش خصوصی

دکتر طالبی ، مدیر عامل بانک کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به سیاست وزارت بازرگانی مبنی بر مشارکت بخش خصوصی در فرآیند خرید تضمینی گندم و تبدیل به آرد و نان گفت: بانک کشاورزی برای نخستین بار براساس توافقنامه با شرکت بازرگانی دولتی ایران و کارخانه‌های آرد در استان تهران برای خرید گندم توسط این کارخانه‌ها و تبدیل آرد، به عنوان تامین کننده مالی، تسهیلات لازم را فراهم کرده است.
طالبی افزود: براساس سیاست وزارت بازرگانی به تدریج از تصدی دولت در مورد خرید گندم و توزیع آرد و نان کاسته شده و این کار توسط بخش خصوصی با رعایت افزایش کیفیت و دقت انجام خواهد شد.
وی افزود: توافق نامه دو جانبه بین بانک کشاورزی و شرکت بازرگانی دولتی پس از انجام مذاکرات در سال 88 به امضا رسید که بر اساس آن، بخشی از گندم خریداری شده در یک ارتباط سه جانبه بین شرکت بازرگانی دولتی، بانک کشاورزی و کارخانه‌های آرد توسط بخش خصوصی انجام شود.
مدیرعامل بانک کشاورزی افزود: 36 کارخانه‌ آرد طرف قرارداد برای خرید گندم و تبدیل به آرد و تحویل به شرکت بازرگانی دولتی در استان تهران با بانک قرارداد بسته و بانک کشاورزی نیز وجوه مورد نیاز برای این فرایند را در قالب تسهیلات در اختیار آنها می‌گذارد.
طالبی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود یک میلیون تن گندم به این روش توسط کارخانه‌های آرد بخش خصوصی در استان تهران خریداری شده و حدود 3 هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک کشاورزی پرداخت شده است.
وی افزود: همچنین با توجه به موفقیت اجرای این طرح، قرار شده در 3 استان مازندران، مرکزی و قم نیز با اولویت و انتخاب شرکت بازرگانی دولتی این طرح اجرا و به تدریج در سراسر کشور عملی شود.
مدیرعامل بانک کشاورزی بیان کرد حضور بخش خصوصی در خرید گندم با توجه به دقت در انتخاب نوع گندم، باعث افزایش کیفیت گندم در سالهای بعد و نیز افزایش کیفیت آرد با توجه به ترکیب انتخابی گندم و افزایش کیفیت نان و کاهش ضایعات خواهد شد.


قالب دلخواه شما