دکتر طالبی: سازمان تعاون روستایی طلب 235 میلیارد تومانی کشاورزان را پرداخت می کند

دکتر طالبی: سازمان تعاون روستایی طلب 235 میلیارد تومانی کشاورزان را پرداخت می کند
 محمد طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد پرداخت طلب کشاورزان از سازمان تعاونی روستایی بابت خرید تضمینی محصولات کشاورزی گفت: روز پنج‌شنبه با مصوبه هیئت مدیره این بانک به شعب ابلاغ شده که با سازمان تعاون روستایی ایران مذاکره شده و در استانها مدیران سازمان و شعب مراجعه کنند و طبق نظم کاری و معرفی سازمان تعاون روستایی طلب کشاورزان در حساب آنها پرداخت خواهد شد.
مدیرعامل بانک کشاورزی افزود: این منابع مربوط به سازمان تعاون روستایی بابت انجام خریدهای محصولات کشاورزی انجام شده است که متناسب میزان خرید و معرفی سازمان به شعب بانک به کشاورزان پرداخت می‌شود و هنگامی که لیست نام کشاورزان و میزان طلب آنها به شعب بانک اعلام شود، بلافاصله وجوه کشاورزان به حساب آنها واریز می‌شود.
وی افزود: هیچ مشکلی برای پرداخت 235 میلیارد تومان طلب کشاورزان وجود ندارد، زیرا این منابع تسهیلات تکلیفی دولت است که معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری آن را تضمین می‌کند و پرداخت تسهیلات تکلیفی از جانب بانک مرکزی به بانک کشاورزی ابلاغ شده است.
طالبی تصریح کرد: هیچ مشکلی در پرداخت بهای محصول کشاورزان وجود ندارد و وجوه به صورت متمرکز تأمین می‌شود و اگر کشاورزان معرفی شوند وجوه در حساب آنها پایدار می‌شود.
مدیرعامل بانک کشاورزی در مورد زمان پرداخت کل این بدهی به کشاورزان گفت: با توجه به اینکه هفته پیش این امر به بانک کشاورزی ابلاغ شده هیئت مدیره بانک نیز به سرعت تصویب کرده و کارهای اداری، معرفی‌نامه، سازمان تعاون روستایی همچنین تضمین‌نامه سازمان مدیریت سابق باید به بانک اعلام شود و طبق قرارداد سازمان و شعب بانک امضا شده و مدارک ابلاغ خواهد شد.
وی تأکید کرد: در یک روال منطقی پرداخت طلب کشاورزان انجام خواهد شد و با توجه به اینکه در سراسر کشور پراکنده است مشکلی از نظر تأمین وجوه نخواهد داشت.


قالب دلخواه شما