دکـتـر طالـبـی : چاره جویی برای بازرگانی محصولات کشاورزی ضروری است

دکـتـر طالـبـی : چاره جویی برای بازرگانی محصولات کشاورزی ضروری است

مدیر عامل بانک کشاورزی با اشاره به اولویت بندی پرداخت تسهیلات گفت : هویت بخشی به بازرگانی محصولات کشاورزی جزء اولویت های بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات است .
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی ، در دیدار دکتر محمد طالبی با اعضای هیئت مدیره اتحادیه های صادرکنندگان میوه و تره بار ، گل و گیاه ، تعاونی های تولید روستایی و اتحادیه نظارت و هماهنگی تعاونی های روستایی و کشاورزی ، نامبرده ضمن بیان این مطلب به تعامل دیرینة این بانک و اتحادیه های فعال در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت : با توجه به ظرفیت بالای تولید در بخش کشاورزی ، چاره جویی برای بازرگانی محصولات کشاورزی ضروری است .
وی با تأکید بر این موضوع که افزایش ظرفیت های تولید در بخش کشاورزی می‌تواند به سرعت محقق شود و موکول کردن آن به آینده چاره گشا نیست ، اظهار داشت : هویت بخشی به بازرگانی محصولات کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار است . بانک می تواند تأثیر معنی داری برفعالیت های بازرگانی بخش داشته باشد .
مدیرعامل بانک کشاورزی به لزوم حمایت از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود : یکی از مهمترین دغدغه های ما این است که سرمایه ها در بخش هایی که توانایی استفاده از آن را دارند به کار برود و در این مسیر ، ثمرة زحمات کارکنان این بانک در اختیار کشاورزان و تولید کنندگان توانمند بخش کشاورزی قرار گیرد.
دکتر طالبی با ابراز نگرانی از وضع موجود در تعاملات مالی بین بانک و برخی اتحادیه‌ها گفت : یکی از مشکلاتی که در حال حاضر با آن مواجهیم ، اتحادیه هایی هستند که گرچه با هدف حل مشکل کشاورزان و تسریع ارتباط بین آنان و بانک پیشقدم شدند ولی به رغم انتظارات ما نتوانستند وظایفشان را به خوبی انجام دهند و این معضل منجر به بازنگری در فرآیند پرداخت تسهیلات بانک کشاورزی به اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها شده است .
وی تصریح کرد : اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها می‌توانند با بهره‌گیری از فن آوری IT نقش بهتری در رابطه با اعضاء ایفاء کنند . وی با اشاره به سامانه رایانه ای مالی ، اعتباری و معاملاتی که برای اتحادیه نظارت و هماهنگی تعاونی‌های روستائی و کشاورزی طراحی شده است اظهار امیدواری کرد اتصال این سامانه به شبکه کشاورز کارت بانک کشاورزی الگوی جدیدی برای تعامل بین بانک ، اتحادیه ها و اعضاء باشد .
دکتر طالبی متذکر شد : حوزه بازرگانی اعم از داخلی و خارجی در بخش کشاورزی می‌تواند با تقویت هویت‌های نزدیک به تولید و با رفع مشکلات کشاورزان ، دامداران و ... به بهبود وضعیت این بخش کمک کند .
مدیرعامل بانک کشاورزی با اعلام آمادگی این بانک برای ارائه تسهیلات با هدف توسعه بازرگانی کشاورزی ابراز امیدواری کرد : با تشکیل کارگروه‌های ویژه بین بانک و اتحادیه صادر کنندگان ، دستیابی به این هدف تسریع و علاوه بر تزریق منابع مالی مورد نیاز ، تعامل مناسبی بین طرفین ایجاد شود .

قالب دلخواه شما