عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی: 400هزارهکتاراز مزارع گندم دیم کردستان بیمه شد

عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی: 400هزارهکتاراز مزارع گندم دیم کردستان بیمه شد

قربانعلی خمسه،عضو هیئت مدیره صندوق بیمه محصولات کشاورزی ار بیمه شدن حدود 400 هزار هکتار از مزارع زیرکشت گندم دیم استان کردستان در سال زراعی 89-88 خبرداد.
به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی در استان کردستان،خمسه در هم اندیشی
صندوق بیمه کشاورزی این استان که شانزدهم مهرماه سال جاری با هدف دستیابی به راههای عملی تر برای تشویق کشاورزان به بیمه محصولات کشاورزی و مدیریت ریسک در سنندج برگزار شد،با اعلام این خبر افزود:با بیمه شدن این میزان از اراضی، عملکرد این صندوق در مقایسه با سال گذشته در تمام بخشها از رشد مناسبی برخوردار است .
وی خاطرنشان کرد:در سال زراعی گذشته 420 میلیارد تومان غرامت بابت خسارتهای ناشی از حوادث غیر مترقبه به کشاورزان در کل کشور پرداخت شده و وضعیت خسارتهای سال جاری نیز در ماه های آینده اعلام خواهد شد.
عضو هیات مدیره صندوق بیمه کشاورزی به محدود بودن خسارت های وارده به کشاورزان کردستانی در سال جاری اشاره کرد و درباره سیاست های تشویقی این صندوق برای حمایت از کشاورزان و دامداران گفت: با توجه به حمایتهای یارانه ای دولت و افزایش حق بیمه ها، گسترش نمایندگی های بیمه در سطح روستاها،آموزش،افزایش اقلام تحت پوشش وبهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی، امیدواریم درکشاورزان وفعالان بخش کشاورزی رغبت بیشتری برای بیمه محصولات کشاورزی ودامی ایجاد شود.
وی محصولات تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی در کشور را 110 مورد و در استان کردستان 42 مورد اعلام کرد واظهارداشت: مدیریت ریسک،کنترل خسارتهای ناشی از حوادث غیرمترقبه و حمایت از کشاورزان، اهداف و برنامه های اصلی این صندوق است.
خمسه ابراز امیدواری کرد،باقرارگرفتن توت فرنگی در سبدحمایتی صندوق بیمه کشاورزی، موجب ترغیب وتشویق کشاورزان کردستانی برای تولید بیشتر این محصول با کیفیت برتر شود.
براساس این گزارش،علی اصغر محمدی مدیرستادی شعب بانک کشاورزی و قائم مقام ستاد بیمه کشاورزی استان کردستان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این صندوق، به ساماندهی فعالیت رسمی بخش خصوصی متشکل از10 شرکت،تغییراساسنامه صندوق،اجرای فعالیت ها از طریق نظام الکترونیکی برای تسریع در انجام امور اشاره کرد واین عوامل را در موفقیت های صندوق موثر دانست.
وی با بیان اینکه بر اساس مفاهیم علمی و تجربه عملی،سازمانهای بیمه ای باید خودگردان باشند،به ضرورت همسویی با مساعدت های دولت در این زمینه اشاره کرد و گفت:فرآیند اجرای عملیات بیمه کشاورزی باید به گونه ای باشدکه صرفه و ترغیب طرفین را به دنبال داشته باشد.
محمدی موفقیت صندوق بیمه کشاورزی کردستان را حاصل همکاری و تعامل دستگاههای اجرایی و اعضای این صندوق دانست و ابراز امیدواری کرد که با اجرای این روشها،تولید کنندگان با امنیت بیشتری برای توسعه اقتصادی و افزایش تولید گام بردارند.
این گزارش می افزاید،ابراهیم حسن نژاد رئیس سازمان جهاد کشاورزی و ستاد صندوق بیمه کشاورزی استان کردستان و معاونان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی در حوزه های دام، باغبانی،اقتصاد و برنامه ریزی، شیلات و ... همچنین نمایندگان کشاورزان و دامداران،رئیس دامپزشکی این استان نیز و در این جلسه حضور داشتند و به طرح دیدگاههای خود پرداختند. گفتنی است افزایش تنوع اقلام کشاوزی و دامی، کاهش هزینه بیمه ها ، مسایل ترویجی و آموزشی ، حضور بیمه گران در روستاها و مزارع، تقویت بخش خصوصی ، ایجاد اعتماد متقابل بین تولید کنندگان و سیاستگزاران و بیمه گران و ... از جمله موضوعاتی بود که با هدف رسیدن به ادبیاتی مشترک برای بیمه کردن و پرداخت هزینه های ناشی از خسارات طبیعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

قالب دلخواه شما