وزیر جهاد کشاورزی: منابع بانکها باید به طرحهایی اختصاص یابند که دارای توجیه اقتصادی و فنی باشند

وزیر جهاد کشاورزی: منابع بانکها باید به طرحهایی اختصاص یابند که دارای توجیه اقتصادی و فنی باشند

دکتر صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی در نشست مشترک بانک کشاورزی ووزارت جهاد کشاورزی، به جایگاه و اهمیت بخش کشاورزی در اقتصاد کشور و نقش آن در تامین امنیت غذایی،امنیت ملی،توسعه صادرات غیر نفتی و ...اشاره کرد وگفت: رشد و توسعه اقتصاد کشور از مسیر بخش کشاورزی عبور می کند .
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی،وزیر جهاد کشاورزی در این نشست که روز دوشنبه 27 مهرماه سال جاری با حضوردکتر خلفانی،دکترفلسفی،دکتر جهانسوزو مهندس سجادی معاونان وزیر جهاد کشاورزی، دکتر محمدطالبی مدیرعامل،حشمت الله نظری ومهندس داور ماهیکار اعضای هیئت مدیره، مدیران امور،روسای ادارات مرکزی و مدیران ستادی این بانک در استان ها،همچنین روسای سازمان جهاد کشاورزی استان ها برگزار شد، ضمن اعلام این مطلب افزود : با استفاده مطلوب از ظرفیت های موجود در بخش کشاورزی، توسعه این بخش با سرعت بیشتری انجام می شود و رشد و شکوفایی سایر بخش ها اعم از صنعت ، خدمات و ... را به دنبال خواهد داشت .
دکترخلیلیان تخصیص بهینه منابع مالی درکشور را ضروری دانست و یادآور شد : در حال حاضر سهم بخش کشاورزی از کل سرمایه گذاری در کشور حدود 5 درصد است که در مقایسه با سهم 70 درصدی بخش خدمات ، رقم ناچیزی است.
وی تصریح کرد؛ افزایش سهم بخش کشاورزی از سرمایه گذاری در کشور،از اولویت های این وزارتخانه در دولت دهم است که در صورت تخصیص بهینه منابع و ارائه طرح های ملی،مسیر جذب منابع به بخش کشاورزی هموارتر خواهد شد.
وزیر جهاد کشاورزی توزیع منابع بودجه ای و پولی برای توسعه زیر ساخت های تولیدی و سیاست های حمایتی تولید،بهره وری منابع آب و توسعه آبیاری تحت فشار،آبخیزداری،حفظ منابع آب و خاک،توسعه گلخانه ها با اصلاح روشهای گذشته،توسعه دامداری های صنعتی و افزایش کارایی دامداری های سنتی،توسعه شیلات، توسعه صنایع تبدیلی و رفع موانع مکانیزاسیون را از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی ذکرکرد و اظهار داشت : منابع بانک ها باید به طرح هایی اختصاص یابند که دارای توجیه اقتصادی و فنی باشند.
وی به اهمیت نقش بانک کشاورزی در تامین نقدینگی بخش کشاورزی کشور اشاره وخاطر نشان کرد: حدود 70 درصد از منابع مورد نیاز این بخش از طریق تسهیلات تامین می شود که منبع اصلی پرداخت این تسهیلات بانک کشاورزی است درحالی که سایر بانکها نیز باید در این زمینه مشارکت کنند.
دکتر خلیلیان،با بیان اینکه منابع داخلی بانک کشاورزی متعلق به سپرده گذاران است،به ضرورت افزایش سرمایه این بانک اشاره کرد و افزود: با صرف این منابع برای رشد و توسعه بخش کشاورزی، بانک کشاورزی علاوه بر ایفای نقش خود در توسعه اقتصاد ملی وحفاظت از منافع سپرده گذاران،زمینه مشارکت آنان درتوسعه اقتصاد کشور را فراهم می کند.
وزیرجهاد کشاورزی ضمن قدردانی از مجموعه اقدامات انجام شده توسط بانک کشاورزی،به همگرایی میان مسئولان بخش کشاورزی و این بانک اشاره و ابراز امیداوری کرد، با برگزاری این نشست،به دیدگاه ها،راهکارها و سیاست های عملیاتی و اجرایی مشترک دست یابیم تا علاوه بر تأمین نقدینگی، منابع بانکی به سمت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی سوق داده شود.

قالب دلخواه شما