تشکیل کارگروه کشاورزی استان خراسان رضوی با حضور وزیر جهاد کشاورزی

تشکیل کارگروه کشاورزی استان خراسان رضوی با حضور وزیر جهاد کشاورزی

همزمان با سفر هیئت دولت به استان خراسان رضوی ، کارگروه کشاورزی این استان با حضور دکتر صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی ، مهندس مهدی بصیرت مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی ، دکتر اسماعیل نیا رئیس سازمان جهاد کشاورزی و جمعی از مدیران بخش کشاورزی استان خراسان رضوی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی در استان خراسان رضوی ، در این کارگروه که روز جمعه هشتم آبانماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار شد ، وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر لزوم تحرک و تحول بخش کشاورزی به رشد 8 درصدی این بخش که در برنامه پنجساله پنجم بیش بینی شده اشاره کرد و گفت : برآورده شدن انتظارات بخش کشاورزی در گرو توسعه این بخش و تلاش برای رفع کاستی های موجود است .
وی اصلاح ساختار اداری و ستادی جهاد کشاورزی ، مشخص کردن مسیرهای سرمایه گذاری بخش و شناسایی پرونده هایی که در مسیر توسعه از اثر بخشی بالاتری برخوردارند را از موارد بسیار مهم برشمرد و افزود : تعیین استاندارد واندازه بهینه فعالیت های اقتصادی در بخش کشاورزی با هدف عملی کردن بهنیه سازی مصرف بودجه یک اولویت اساسی در این بخش است .
دکتر خلیلیان توسعه ، معرفی و اجرای انواع بیمه ، ایجاد رقابت در عرصه خدمات بیمه ای ، اشاعه بیمه اتکایی ، اصلاح الگوی کشت ، مکانیزاسیون و ... را از اولویت های این وزارتخانه معرفی کرد .
بر اساس این گزارش ، مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی در استان خراسان رضوی نیز به تعامل میان این بانک و سازمان جهاد کشاورزی این استان اشاره کرد و گفت : در سال جاری با هدف بهبود طرح های آبیاری ، 8 هزار و پانصد هکتار از اراضی این استان تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته است و تا پایان سال تمامی تعهدات استان خراسان رضوی در این زمینه تحقق خواهد یافت و این میزان به 11 هزار هکتار خواهد رسید.
وی این اقدام را در اجرای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر اصلاح الگوی مصرف ونتیجه تعامل دو جانبه میان بانک کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی دانست و افزود : تامین منابع مورد نیاز برای افزایش سطح زیر پوشش آبیاری تحت فشار در دست بررسی است .
بصیرت ضمن اشاره به همکاری بانک کشاورزی و سازمان تعاون روستایی در زمینه پرداخت وجوه محصول جو خریداری شده از کشاورزان با استفاده از بستر الکترونیکی این بانک ، درباره اهمیت صندوق بیمه کشاورزی و کاهش ریسک در بخش کشاورزی مطالبی را عنوان کرد.

قالب دلخواه شما