بیش از 99 میلیارد ریال غرامت به کشاورزان استان یزد پرداخت شد

بیش از 99 میلیارد ریال غرامت به کشاورزان استان یزد پرداخت شد

مصطفی احمدی مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی در استان یزد از پرداخت بیش از 99 میلیارد ریال غرامت به کشاورزان این استان در سال زراعی گذشته خبر داد.
به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی در استان یزد، احمدی در جلسه سالانه هم اندیشی بیمه این استان که با حضور دکتر ابوالفضل جوادیان عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی در یزد برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: در سال زراعی 88-87 ، 34 هزار و 887 هکتار سطح زیر کشت محصولات زراعی استان یزد بوده که 11 هزار و 522 هکتار آن تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته است.
وی با اشاره به تحقق 41 درصدی برنامه های پیش بینی شده صندوق بیمه کشاورزی در استان یزد افزود: در سال گذشته 11 هزار و 604 هکتار محصولات باغی و 452 هزار و570 هکتار منابع طبیعی تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار داشته است که درصد تحقق برنامه برای این محصولات به ترتیب 58 و 301 درصد است.
احمدی غرامت پرداختی در سال زراعی گذشته برای محصولات تحت پوشش بیمه بالغ بر 99278 میلیون ریال اعلام و تصریح کرد: افزایش رضایتمندی بهره برداران بخش کشاورزی ، ساماندهی کارگزاران در راستای بهبود عملیات بیمه گری،نظارت دقیق، سرعت بیشتر در ارزیابی خسارت ها و پرداخت غرامت همزمان با برداشت محصول از اقدامات مهم صندوق بیمه این استان به شمار می آید.
مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی در استان یزد ضمن اشاره به تغییرات سالانه تعرفه ها این تغییرات را باعث کاهش استقبال کشاورزان برای بیمه پذیری و یکی از موانع و مشکلات صندوق بیمه کشاورزی دانست و متذکر شد،به روز نبودن آمار و اطلاعات هواشناسی،یکپارچه نبودن اراضی، نداشتن شناسنامه مالکیت و خشکسالی را از دیگر مشکلات پیش روی صندوق بیمه است.
وی تعیین مناطق و رتبه بندی با توجه به تغییر اقلیم ، شناسایی نکات کلیدی درخصوص شیوه های مقابله با عوامل قهری،اعلام به موقع خسارت به صندوق و استفاده از ارقام مقاوم به سرما درمحصولات باغی را از راهکارهای اجرایی در این حوزه معرفی کرد.
براساس این گزارش،عضو هیات مدیره صندوق بیمه کشاورزی نیز طی سخنانی توسعه کیفی بیمه کشاورزی را از اولویت های صندوق بیمه در سال زراعی جدید معرفی کرد و افزود: باتوجه به عملکرد بیمه در سال های گذشته توسعه کیفی در برنامه های آتی این صندوق لحاظ شده است.

قالب دلخواه شما