مدیر عامل بانک کشاورزی: افزایش تعرفه محصولات کشاورزی،صرفاً یکی از راه های کنترل بازار است

مدیر عامل بانک کشاورزی: افزایش تعرفه محصولات کشاورزی،صرفاً یکی از راه های کنترل بازار است

دکتر محمد طالبی مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه مدیریت تعرفه نقش موثری در ساماندهی محصولات داخلی و بازار بین المللی دارد، گفت:افزایش یا کاهش تعرفه تنها یک مولفه است و صرفا تعیین کننده نیست.
به گزار ش روابط عمومی بانک کشاورزی،دکتر طالبی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، در خصوص تصمیم دولت برای افزایش تعرفه واردات محصولات کشاورزی، افزود: قضاوت در خصوص تعرفه محصولات کشاورزی نیازمند بررسی افزایش و یا کاهش تعرفه ها در یک دوره 2 یا سه ساله است.
وی با بیان اینکه در مدیریت بخش بازار محصولات کشاورزی، تعرفه ها بعنوان مولفه مدیریتی در بخش بازرگانی محصولات کشاورزی واجد اهمیت است، گفت: البته باید در طرح جامعی افزایش یا کاهش محصولات کشاورزی را بررسی کرد که در آن صورت نقش تعرفه ها بیشتر مشخص می شود.
طالبی اضافه کرد: ولی اگر به اقتضای اینکه محصولی کم یا زیاد شود،تعرفه ها را افزایش یا کاهش دهیم تقریبا هدفدار نیست و نمی تواند در بهبود وضعیت بازرگانی این بخش موثر باشد.
وی با بیان اینکه بخش بازرگانی کشاورزی مهم بوده و نقش زیادی در تکمیل زنجیره ارزش افزوده این بخش دارد، اظهار داشت: از سوی دیگر مهمترین عامل در بخش بازرگانی قیمت است.
مدیرعامل بانک کشاورزی ادامه داد: البته کیفیت، بسته بندی و معیارهای دیگر در این بخش تاثیر زیادی در شکل گیری نظام بازرگانی دارد.
طالبی با بیان آنکه ارتباط بازار هر محصولی با بازارهای دنیا لازم است، گفت:باید محصولات داخلی توان رقابت با محصولات دیگر کشورها را بدست آورند و طبیعی است هر مرحله از رشد، توسعه و نوع رقابت محصول داخلی و خارجی متفاوت است.
وی تصریح کرد: اگر به هر دلیلی در مراحل اولیه، محصولات داخلی از لحاظ قیمت قدرت رقابت چندانی با محصولات خارجی نداشته و بخواهیم با واردات محصولات جبران کنیم با این اقدام به جای ایجاد رقابت، حذف محصولات داخلی را خواهیم داشت وبخش کشاورزی صدمه خواهد دید.

قالب دلخواه شما