مدیر عامل بانک کشاورزی خبر داد: پرداخت 6000 میلیارد ریال برای سرمایه در گردش کشاورزی

مدیر عامل بانک کشاورزی خبر داد: پرداخت 6000 میلیارد ریال برای سرمایه در گردش کشاورزی

دکتر محمد طالبی مدیر عامل بانک کشاورزی گفت: علاوه بر اختصاص اعتبارات استانی، اعتبار متمرکزی به مبلغ 6000 میلیارد ریال برای سرمایه‌ در گردش زراعت، امور دام و کمکهای فنی اعتباری طرح های نیمه تمام پرداخت می‌شود.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی دکتر طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، افزود: برای سرمایه‌ در گردش بخش کشاورزی مذاکراتی با معاونت امور تولید‌ات گیاهی در ابتدای پاییز سال جاری انجام شد، توزیع استانی اعتبارات مشخص و به استانهای کشور ابلاغ شد که طبق برنامه عمل می‌شود.
مدیر عامل بانک کشاورزی خاطر نشان کرد: علاوه بر اعتبارات استانها، به صورت متمرکز و خارج از منابع و مصارف استانها حدود 6000 میلیارد ریال برای سرمایه در گردش زراعت، بخش دام و طیور و کمکهای فنی و اعتباری و تکمیل طرحهای نیمه تمام و سایر موارد پرداخت می‌شود.
طالبی گفت: تا 15 آبان ماه سال جاری مجموع تسهیلات پرداختی در بانک کشاورزی 35 هزار میلیارد ریال است که از نظر رقم حدود 40 درصد نسبت به دوره مشابه بیشتر بوده است.
طالبی تصریح کرد: تسهیلات پرداخت شده بانک کشاورزی در همه بخشهای سرمایه‌ای و جاری بوده که حدود 25 تا 30درصد برای تسهیلات سرمایه‌ای و70 درصد هم در بخش‌ جاری یا سرمایه در گردش پرداخت شده است.
وی علت رشد40 درصدی پرداخت تسهیلات دو سال جاری را بارندگی مناسب و ذخایر آب سدهای کشور دانست و گفت: وضعیت تولید کشاورزی در سال جاری بهتر خواهد شد.
مدیر عامل بانک کشاورزی در مورد طرحهای زودبازده در بخش کشاورزی گفت: بر اساس ابلاغ بانک مرکزی کلیه طرحهای تایید شده و معرفی شده به بانک کشاورزی در برنامه پرداخت تسهیلات در سال جاری قرار گرفته‌اند و طبق روال قبلی تسهیلات بنگاه‌های یاد شده پرداخت می‌شود.
طالبی گفت: اعتبارات بنگاه‌های زود بازده در سالهای85 تا 87 برای استانها در نظر گرفته شده بود که بر اساس مصوبه کار گروه اشتغال استان ها و پس از تایید طرح به بانک معرفی شد، اما در سال 87 پرداخت تسهیلات صورت گرفت . امسال نیز به این گونه طرح ها تسهیلات پرداخت می‌شود.
وی افزود: میزان اعتبار هر بانک برای پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های زودبازده تفاوت دارد و بیشترین تسهیلات بنگاه‌های زودبازده کشاورزی در بانک کشاورزی پرداخت می‌شود.
مدیر عامل بانک کشاورزی در مورد میزان اعتبار برای ایجاد یک شغل در بخش کشاورزی گفت: به طور میانگین برای هر شغل 10 میلیون تومان اعتبار در بخش کشاورزی مورد نیاز است، زیرا به دلیل ماهیت طرحهای بخش کشاورزی اندازه طرح ها کوچک و اشتغال آن‌ها بیشتر است.
وی گفت: بخشی از اعتبارات و تسهیلات هم برای تکمیل طرح های نیمه تمام زودبازده پرداخت می‌شود.
طالبی گفت: با توجه به این که بیش از 80درصد طرح های کشاورزی مصوب کارگروه‌های اشتغال استانی به بانک کشاورزی معرفی می‌شود، بیشترین سهم تسهیلات پرداختی در بخش کشاورزی از سوی این بانک پرداخت شده است.

قالب دلخواه شما