دکتر طالبی: هدف از تشکیل شورای هماهنگی مدیران، اطلاع رسانی وهماهنگی برای اجرای طرح های پیش برنده ومتحول کننده است

دکتر طالبی: هدف از تشکیل شورای هماهنگی مدیران، اطلاع رسانی وهماهنگی برای اجرای طرح های پیش برنده ومتحول کننده است

دکتر محمد طالبی مدیر عامل بانک کشاورزی گفت: مدیران ادارات مرکزی در پیوستگی امور این بانک نقش زیادی دارند و جلساتی که با هدف هماهنگی برگزار می شود، فرصتی برای معرفی فعالیت ها و اقدامات جدید در حوزه های مختلف است و علاوه برآن، زمینه اطلاع رسانی از این اقدامات و دریافت نظرات و پیشنهادات دیگر مدیران را فراهم می کند.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی دکتر طالبی روز چهارشنبه نهم دی ماه در شورای هماهنگی مدیران بانک کشاورزی ضمن اعلام این مطلب به نقش ادارات مرکزی در رشد و تعالی این بانک اشاره کرد و افزود:
رشد و تعالی بانک به آنچه درادارات مرکزی تحقق پیدا می کند وابسته است.بنابراین باید نقش و مسئولیت مدیران ادارات مرکزی به تناوب مرور شود .
مدیرعامل بانک کشاورزی فعالیت های بانک را به دو بخش روزمره و متحول کننده تقسیم و تصریح کرد: فعالیت هایی که ماهیت روزمره و جاری دارند، حجم بالا وحساسیت ویژه ای دارند و با حفظ وضع موجود ،در روند جاری امور نیز مشکلی ایجاد نمی شود .
وی یادآورشد: انجام نشدن این دسته از فعالیت ها درروند امور خلل وارد می کنند و هر گونه تاخیر ، تعلل ، کوتاهی به سرعت بروز می کند البته به طور طبیعی، نقش ادارات مرکزی در این بخش زیاد است ولی قسمت عمده آن، در حوزه های صفی، استان ها و شعب تحقق پیدا می کند .
دکتر طالبی به فعالیت های پیش برنده و متحول کننده اشاره کرد و متذکر شد: در صورتی که مدیران به دلیل حجم بالای کارهای روزمره به این بخش نپردازند، پیشرفت ، تعالی و تحول محقق نخواهد شد .
وی با تأکید بر تاثیر گذاری و تمرکز بر فعالیت های پیش برنده و متحول کننده افزود: انجام نشدن این دسته از فعالیت ها به دلیل آنکه خیلی در امور جاری دیده نمی شوند ممکن است در کوتاه مدت اثری برجای نگذارند ولی در دراز مدت موجب فاصله از حوزه های بانک و جایگاه واقعی خود در نظام بانکی و اقتصاد کشور خواهند شد.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود، هدف اصلی از برگزاری این جلسه را معرفی طرح های خارج از موضوعات روزمره بانک از سوی مدیران حوزه های مختلف عنوان کرد و گفت: معرفی این طرح ها ضمن ایجاد انگیزه،منجر به توسعه این طرح ها خواهد شد ولازمه تحقق این ویژگی در حوزه های مختلف ، آن است که فعالیت های روزمره از دیگر فعالیت های کوتاه مدت و بلند مدت تفکیک شوند.
دکتر طالبی تعریف ریل های حرکتی بانک را بخشی از کارهای ادارات مرکزی معرفی کرد و اظهارداشت: ریل های حرکتی، زیر بنایی است که مسیر حرکت بانک را در یک حوزه معین شکل می دهند و تمرکز روی این مسیرها در تمام حوزه ها اعم از بانکداری الکترونیک، اعتبارات،سرمایه انسانی،و... برای دستیابی به نتایج مناسب ضروری است.
وی با تأکید بر اینکه به این زیر ساختها نباید به صورت منفرد و جزیره ای نگاه کرد، گفت: زیرساختها باید به صورت هسته ای باشند تا مسیر حرکتی را برای بانک ترسیم کنند زیرا این مسیرهای حرکتی اهمیت زیادی دارند. مثلاً در حوزه اعتبارات، میزان تاثیر گذاری در بخش کشاورزی و یا بررسی طرح های ریالی که متوقف یا راکد شدند می تواند به عنوان یک مسیر حرکتی در بانک شناخته ونهادینه شود .
دکتر طالبی افزود: شناسایی و معرفی فعالیت های حوزه های مختلف که ماهیت پیش برنده دارند و ایجاد کننده تحول هستند، اهداف در نظر گرفته شده را متحول می کنند و موجب می شوند نتیجه کار بهبود یافته و ما را به مسیر جدیدی نسبت به مسیر قبلی راهنمایی کنند. از اینرو هر مدیری باید درحوزه فعالیت خود بتواند نظرات و کارهایی را با هدف پیش برندگی و پیدا کردن مسیری جدید برای ایجاد یک نقطه عطف در روند فعالیت های خودش معرفی کند زیرا تکرار یک روش و تغییر ندادن آن برای سازمان و بخشی که ما متولی آن هستیم مضر است.
این گزارش می افزاید، در شورای هماهنگی مدیران بانک کشاورزی دکتر محمد طالبی مدیرعامل، حشمت الله نظری و مهندس داور ماهیکار اعضای هیئت مدیره، مشاوران مدیرعامل،مدیران امور،روسای ادارات مرکزی و معاونتهای مستقل این بانک حضور داشتند که اعضای هئیت مدیره،مدیران امور منابع انسانی و اعتبارات و وصول مطالبات بانک کشاورزی هریک با استقبال از تشکیل این جلسه و تأکید بر اهداف آن، به معرفی طرح های جاری و پیش برنده بانک پرداختند.
یادآور می شود، اولین جلسه شورای هماهنگی مدیران در آغازین ساعت روز چهارشنبه 9 دی ماه تشکیل و حد اقل با 2 نوبت برگزاری تا پایان سال استمرار خواهد یافت.

قالب دلخواه شما