مدیر امور اعتبارات و وصول مطالبات بانک کشاورزی خبرداد: اجرای آبیاری تحت فشاردر 70 هزارهکتار از اراضی کشور

مدیر امور اعتبارات و وصول مطالبات بانک کشاورزی خبرداد: اجرای آبیاری تحت فشاردر 70 هزارهکتار از اراضی کشور

اسمعیل بصیری مدیر امور اعتبارات و وصول مطالبات بانک کشاورزی با تأکید بر لزوم تبدیل منابع در دسترس به منابع در اختیار بانک گفت: باید این منابع را به سمت بخش کشاورزی هدایت کنیم.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، بصیری افزود:طی 6 سال گذشته حدود276 هزار هکتار از اراضی کشاورزی با استفاده از تسهیلات این بانک زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته است که متوسط عملکرد آن 46هزار هکتار در سال است.
وی گفت:در سال جاری نیز باهدایت منابع و مساعدت های بیشتر،برنامه اجرای 100هزار هکتار سیستم آبیاری تحت فشار درسال اصلاح الگوی مصرف،در دستورکار این بانک قرار گرفته که تا کنون 70هزار هکتار آن تحت پوشش قرار داده شده است.
بصیری یادآورشد، با استقبال از توسعه روش های آبیاری تحت فشار، وزارت جهاد کشاورزی نیز درصدد تأمین منابع مورد نیاز این طرح است .
مدیر امور اعتبارات و وصول مطالبات بانک کشاورزی با اشاره به اینکه در حال حاضر18هزار طرح بالای 10 میلیون تومان این بانک وارد سیستم مکانیزه نظارت شده اند و بیش از 3هزار نفر از کاربران در مدیریت ها،شعب و اداره کل نظارت بر طرح ها و عملیات اعتباری، طرح های این بانک را کنترل می کنند اضافه کرد: به همین دلیل تا کنون توانسته ایم از طریق دسته بندی مشارکت ها، مشارکت های ارزی و ریالی را بهتر نظارت کنیم.
بصیری افزود: در دو سال گذشته بلایای طبیعی به ویژه خشکسالی، معضلات بسیاری را در امر وصول مطالبات این بانک موجب شده است که با پیگیری مداوم و تدوین دستورالعمل های مربوطه در صدد رفع این مشکلات هستیم.
وی به تعیین تکلیف و تأمین سرمایه در گردش تعداد زیادی از مشارکت های ارزی این بانک که از سال گذشته تا کنون انجام شده اند اشاره و تصریح کرد: درصددیم نسبت به بررسی و تأمین هزینه های جاری طرح ها به تناسب توانایی و منابع در اختیار بانک اقدام کنیم تا این مانع نیز از سر راه تولید وبهره برداری از طرح ها برداشته شود.

قالب دلخواه شما