مدیرعامل بانک کشاورزی در مجمع عمومی این بانک تشریح کرد: رشد شاخص های عملکردی و افزایش حمایت از تولید و اشتغال

مدیرعامل بانک کشاورزی در مجمع عمومی این بانک تشریح کرد: رشد شاخص های عملکردی و افزایش حمایت از تولید و اشتغال

فرشید فرخ نژاد مدیرعامل بانک کشاورزی در جلسه مجمع عمومی عادی سالانه این بانک منتهی به پایان سال 1401، ضمن ارائه گزارشی از رشد شاخص های عملکرد بانک در حوزه های مختلف، اظهار داشت: در سال گذشته اقدامات موثری برای افزایش سهم از بازار بانک کشاورزی در حوزه ریالی با اولویت جذب منابع ارزان قیمت صورت پذیرفت و میانگین رشد سپرده های مردمی بانک کشاورزی از رقم 30.9 درصد میانگین رشد سپرده های مردمی شبکه بانکی پیشی گرفت؛ همچنین در سال جاری در حوزه ارز و بانکداری بین الملل، با افزایش حجم عملیات ارزی، سهم از بازار بانک کشاورزی دو برابر شده است.

به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، فرخ نژاد در این جلسه با اشاره به تلاش موفق این بانک برای تحقق برنامه های راهبردی از جمله تامین منابع پایدار و ارزان برای استمرار تولید در بخش کشاورزی، شناسایی و رفع مشکل طرح های راکد، مدیریت هزینه ها و درآمدها، تقویت جایگاه بانک در نظام بانکی و تقویت زیرساخت های بانکی برای ارتقای بانکداری الکترونیکی، تصریح کرد: در حوزه اعتباری، پرداخت تسهیلات در سال 1401 به دلیل ابلاغ تکالیف از سوی دولت محترم، نظیر اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها، اجرای طرح خرید تضمینی گندم، پرداخت تسهیلات به شرکت های دولتی برای واردات کالاهای اساسی و ... رشد چشمگیری یافت و علیرغم برنامه تعهدی بانک مبنی بر پرداخت 120 همت تسهیلات، 188 هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک کشاورزی پرداخت شد.

مدیرعامل بانک کشاورزی در ادامه به تشریح عملکرد این بانک در حوزه فناوری اطلاعات پرداخت و گفت: سال گذشته در زمینه درصد تراکنش های موفق شتاب، رتبه اول در شبکه بانکی و از لحاظ تعداد تراکنش های شتاب و شاپرک، جایگاه پنجم را کسب کردیم. همچنین در سایر شاخص های این حوزه از جمله تعداد کارت های صادره، تراکنش های درگاه های پرداخت، تعداد مشتریان همراه بانک، اینترنت بانک، سامانه بازارگاه و کانال های غیرحضوری، توسعه سرویس های نوین بانکی و ... بانک کشاورزی رشد مناسبی داشته است.

وی افزود: در ادامه توسعه سامانه های حاکمیتی از جمله چکاد، پل، پیچک، صیاد 2، چکاوک 4، سماچک و سامانه ثبت اطلاعات مشکوک، به تازگی امکان استفاده از سفته الکترونیکی نیز در بانک کشاورزی ایجاد شده است؛ همچنین در زمینه توسعه بانکداری دیجیتال از ابتدای سال 1401 تا کنون اقدامات ارزنده ای از جمله امکان احراز هویت غیرحضوری، راه اندازی پلتفرم خدمات بانکداری غیرحضوری «باران» و راه اندازی پلتفرم پرداخت تسهیلات غیرحضوری «آسان» به انجام رسیده است.

فرخ نژاد در ادامه به رشد 15.5 درصدی سرمایه بانک کشاورزی در سال 1401 و افزایش 75 هزار میلیارد ریالی سرمایه بانک در سال 1402 اشاره کرد و اظهار داشت: با تلاش و تشریک مساعی همکارانم در بانک کشاورزی موفق شدیم اضافه برداشت از بانک مرکزی را کاهش دهیم.

این گزارش می افزاید: مدیرعامل بانک کشاورزی در بخش پایانی سخنان خود، پیشنهادها و درخواست های هيأت مدیره این بانک از مجمع را عنوان کرد.

شایان ذکر است در این جلسه، صورت های مالی بانک کشاورزی منتهی به 29 اسفندماه 1401 بررسی و به تصویب اعضای مجمع رسید.

قالب دلخواه شما