معاون وزیر جهاد کشاورزی: حمایت از بانک کشاورزی، حمایت از سنگر امنیت غذایی کشور است

معاون وزیر جهاد کشاورزی: حمایت از بانک کشاورزی، حمایت از سنگر امنیت غذایی کشور است

شاهپور علایی مقدم معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی در جلسه مجمع عمومی بانک کشاورزی با تاکید بر نقش کلیدی این بانک در تامین مالی بخش کشاورزی و پشتیبانی از فعالان بخش، تصریح کرد: حمایت از بانک کشاورزی، حمایت از سنگر امنیت غذایی کشور است و هر تلاش و اقدامی برای تقویت بانک کشاورزی می‌تواند، تأثیر مستقیمی بر تحکیم پایه‌های امنیت غذایی کشور داشته باشد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک کشاورزی، علایی مقدم در ادامه اظهار داشت: بانک کشاورزی 90 سال است که متواضعانه غمخوار فعالان بخش کشاورزی بوده و بیشترین حمایت از بخش کشاورزی را در بین شبکه بانکی داشته است؛ کارکنان این بانک در بیش از 1700 شعبه در دورترین و کم برخوردارترین مناطق کشور و در سخت ترین شرایط، حامی کشاورزان و روستائیان زحمتکش بوده اند.

وی با اشاره به این که بیش از 67 درصد از کل تسهیلات پرداختی شبکه بانکی به بخش کشاورزی، توسط بانک کشاورزی صورت گرفته، افزود: عملکرد بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات مردمی سازی یارانه‌ها و حمایت از حوزه دام و طیور، کم نظیر و بسیار درخشان بوده و تاثیر به سزایی در تامین امنیت غذایی کشور داشته است. 

علائی مقدم در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر چالش‌های پرشمار بخش کشاورزی و حساسیت این بخش برای کشور، خاطر نشان کرد: علیرغم شرایط سخت تحریم ها، بانک کشاورزی در حمایت از بخش کشاورزی موفق بوده است.

قالب دلخواه شما