اهتمام بانک کشاورزی به توانمند سازی و فقرزدایی در 2000 روستای کشور با رویکرد بانکداری پیوندی

اهتمام بانک کشاورزی به توانمند سازی و فقرزدایی در 2000 روستای کشور با رویکرد بانکداری پیوندی

با مشارکت بانک کشاورزی در طرح تامین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی و پرداخت بالغ بر 5 هزار میلیارد ریال تسهیلات خرد، برای بیش از 84 هزار نفر در قالب 5 هزار گروه خودیار روستایی در 2000 روستا، کسب و کار پایدار خرد ایجاد شده است.

به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، طرح تأمین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی با هدف توانمندسازی، ایجاد و توسعه کسب و کارهای خرد، فقرزدایی و بهبود معیشت روستائیان با تاکید بر زنان و جوانان، با حمایت اعتباری و مشارکت مالی بانک کشاورزی و با همکاری صندوق بین المللی توسعه کشاورزی سازمان ملل متحد (IFAD)، سازمان بهزیستی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مؤسسات و بنیادهای خیریه به عنوان تامین کنندگان هزینه های تشکیل، آموزش و توانمندسازی گروه های خودیار و با مدیریت اجرایی موسسه تاک، در حال اجرا است و در 2000 روستا در ۲۳ استان کشور اجرایی شده و حدود 84 هزار و 144 نفر از روستاییان کشور از خدمات این طرح بهره مند شده اند.

بر اساس این گزارش، در حالی که بانک کشاورزی در قالب این پروژه تا کنون بیش از 5 هزار میلیارد ریال تسهیلات خرد به روستائیان کشور پرداخت کرده، میزان حمایت مالی این بانک از پروژه مذکور از ابتدای سال 1401 تا پایان مهرماه سال 1402 مبلغ 1807 میلیارد ریال در قالب 950 فقره تسهیلات خرد بوده که بدون نیاز به سپرده گذاری و با ضمانت گروهی اعضا، به گروه‌ های خودیار پرداخت شده است تا با ایجاد و توسعه کسب و کارهای خرد و افزایش درآمد، معیشت خود را بهبود بخشند.

شایان ذکر است 191 شعبه بانک کشاورزی در 23 استان کشور، در طرح تأمین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی در ایران همکاری دارند و سهم زنان روستایی در این برنامه 76 هزار و 909 نفر است که معادل 91 درصد مشارکت را نشان می دهد. از این تعداد 12 درصد آمار متعلق به زنان سرپرست خانوار، خودسرپرست و بدسرپرست تحت پوشش طرح تأمین مالی خرد است.

این گزارش می افزاید: با مصوبه هیات مدیره بانک کشاورزی در سال جاری به منظور تداوم حمایت از پروژه تامین مالی خرد و تامین مالی این طرح و نیز توسعه جامعه هدف روستایی، مبلغ 10 هزار میلیارد ریال اعتبار جدید برای این طرح مصوب شده است.

قالب دلخواه شما