با حضور مدیران و روسای شهرستانی ، سمینار مشترک بانک کشاورزی و سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان برگزار شد.

با حضور مدیران و روسای شهرستانی ، سمینار مشترک بانک کشاورزی و سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان برگزار شد.
سمینار مشترک مدیریت شعب بانک کشاورزی و سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی استان هرمزگان؛ سمینار مشترک مدیریت شعب بانک کشاورزی هرمزگان و سازمان جهادکشاورزی استان با حضور مهدی جهان‌نجاتی مدیر شعب بانک کشاورزی هرمزگان، عباس مویدی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، معاونین ، مدیران شعب بانک کشاورزی و روسای جهادکشاورزی شهرستان‌های استان برگزار شد.
مدیر شعب بانک کشاورزی استان هرمزگان در این سمینار گفت: خداوند دو گروه از افراد را خیلی دوست دارد، گروهی که خانه می‌سازند و افرادی که شغل ایجاد می‌کنند.
مهدی جهان‌نجاتی افزود: ۹۵درصد از مشکلات مردم با داشتن خانه و شغل برطرف می‌شود و کارکنان بانک کشاورزی و سازمان جهادکشاورزی در کنار هم کار بزرگی در زمینه اشتغال افراد انجام می‌دهند.
وی بیان کرد: یکی از ارزانترین اشتغال‌هایی که می‌توان ایجاد کرد، شغل‌هایی است که در زمینه کشاورزی ایجاد می‌شود.
جهان‌نجاتی به شهرستان‌هایی که بیشترین تسهیلات را در استان پرداخت کرده‌اند اشاره کرد و اظهارداشت: شهرستان‌های بندرعباس، رودان، میناب و حاجی‌آباد بیشترین تسهیلات پرداخت شده‌است.
وی به پرداخت تسهیلات جهت مکانیزاسیون ادوات کشاورزی اشاره و خاطرنشان کرد: طی پنج سال اخیر ۵۰۸ فقره تسهیلات خرید تراکتور به ارزش ۷۵۰ میلیارد ریال، ۵۸۵ فقره تسهیلات خرید ادوات کشاورزی به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال، دو فقره تسهیلات خرید کمباین به ارزش ۵۶ میلیارد ریال و سه فقره تسهیلات خرید پهباد به مبلغ پانزده میلیارد ریال توسط بانک کشاورزی هرمزگان پرداخت شده‌است و پرداخت تسهیلات خرید یک دستگاه کمباین دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.
وی به دیگر تسهیلات پرداختی این بانک اشاره و عنوان کرد: توسط بانک کشاورزی استان پانزده فقره تسهیلات سردخانه و فرآوری میگو به ارزش ۷۰۰میلیارد ریال با ظرفیت ۲۷ هزار تن انجام شده که این امر باعث ایجاد اشتغال خوبی در استان شده‌است.
مدیر شعب بانک کشاورزی هرمزگان ادامه‌داد: پرداخت تسهیلات برای ساخت هفت کارخانه پودر ماهی و خوراک دام به مبلغ ۵۱۲ میلیارد ریال با ظرفیت ۹۵ هزار تن انجام شده‌است و چند کارخانه دیگر نیز در دست اقدام است که می‌تواند نیاز استان را برای تامین خوراک دام را تامین نمایند.
جهان‌نجاتی اظهار کرد: سیزده فقره تسهیلات سردخانه و فرآوری خرما به ارزش ۲۸۳ میلیارد ریال با ۶۷ هزار تن، ۲۷۶ فقره تسهیلات پرورش میگو به مبلغ ۹هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال با ظرفیت سه هزار و صد هکتار، هشت فقره تسهیلات پرورش ماهی در قفس به مبلغ ۲هزار میلیارد ریال، دوازده فقره تسهیلات تکثیر لارو میگو با ارزش هفتصد میلیارد ریال با ۶۶۶ میلیون قطعه در هر دوره، دو فقره تسهیلات تکثیر ماهی به مبلغ ۹۰میلیارد ریال با ظرفیت ۱۰میلیون قطعه و ۲۲۵ فقره تسهیلات گلخانه به مبلغ ۹هزار و پانصد میلیارد ریال با ۴۲۰ هکتار توسط این بانک پرداخت شده‌است.
ایشان به ظرفیت بالای ایجاد گلخانه در استان هرمزگان اشاره و بیان کرد: ایجاد گلخانه در استان هرمزگان فرصت بسیار خوبی است که زمینه ایجاد اشتغال افراد زیادی را می‌تواند ایجاد نماید چرا که تولید در گلخانه در استان در تمام طول سال امکان‌پذیر می‌باشد.
وی در پایان گفت: در بیشتر استان‌های کشور چند ماهی از سال امکان فعالیت گلخانه وجود ندارد و استان هرمزگان با تولید خود، تنظیم کننده بازار کشور است که این از ظرفیت‌های ایجاد گلخانه در هرمزگان می‌باشد. همچنین محصولات گلخانه‌ای از ارزآوری خوبی برخوردار بوده و می‌تواند اشتغال خوبی نیز ایجاد نماید.
در ادامه رئیس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان گفت: در استان هرمزگان و در بخش کشاورزی اتفاقات خوبی با مشارکت بانک کشاورزی رخ داده است.
عباس مویدی اظهارداشت: در بخش کشاورزی باید به سمت مدرن کردن تولید با علم روز پیش برویم و این امر باعث افزایش بهره‌وری خواهد شد.
مویدی عنوان کرد: برگزاری چنین جلساتی باعث می‌شود مشکلات و موانعی شناسایی شده و برنامه‌ها با سرعت بیشتری اجرایی شود و برگزاری چنین جلسات، باید در شهرستان های استان نیز برگزار شود.
وی خاطرنشان کرد: برای اینکه سرعت کار بالا برود باید افرادی که توانایی داشته و علاقمند به کار هستند جهت دریافت تسهیلات معرفی شود و حمایت‌های لازم از آنها صورت پذیرد.
مویدی با تاکید بر اینکه تمامی ابزارهای پیشرفت در استان وجود دارد بیان کرد: نیاز است کشاورزان و مشتریان با انجام بحث کارشناسی توجیه شوند تا بتوان در طرح‌های اجرایی پیشرفت و موفقیت حاصل شود.
وی گفت: تمامی کارهایی که انجام می‌شود در جهت افزایش امنیت غذایی جامعه می‌باشد و هر کاری که در این زمینه لازم است باید صورت پذیرد و تعاملات بین بانک و سازمان بیشتر شود تا آگاهی‌بخشی به مشتریان بهتر انجام شود.
قابل‌ذکراست؛ در این جلسه معاونین، مدیران شعب و روسای جهادکشاورزی شهرستان‌های حاضر در جلسه نظرات، موانع و راهکارهای بهتر انجام کار و تعاملات را بیان کردند.
قالب دلخواه شما