عاملیت بانک کشاورزی برای پرداخت تسهیلات ارزی آزمایشگاه مرکزی آب و خاک دانشگاه تهران

عاملیت بانک کشاورزی برای پرداخت تسهیلات ارزی آزمایشگاه مرکزی آب و خاک دانشگاه تهران

رئیس دانشگاه تهران با حضور در بانک کشاورزی، با مدیرعامل این بانک پیرامون توسعه همکاری های دوجانبه به ویژه فرآیند تأمین مالی تسهیلات ارزی پروژه تجهیز آزمایشگاه مرکزی و جامع دانشگاه تهران گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، فرشید فرخ نژاد مدیرعامل بانک کشاورزی روز یکشنبه 17 دی ماه در این جلسه با اشاره به سابقه 90 ساله این بانک و مأموریت های ویژه آن در تأمین امنیت غذایی کشور، دانشگاه تهران را یکی از مهمترین پایگاه های علمی و فرهنگی کشور عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به ارتباط موضوعی فعالیت بانک و دانشگاه در حوزه خدمات آزمایشگاهی گمرک و آنالیز آب و خاک، با نگرش مثبت تلاش می کنیم شرایط مناسب برای ارائه خدمات به دانشگاه ضمن رعایت چارچوب ها و دستورالعمل های نظارتی، در کوتاه ترین زمان ممکن فراهم شود.

مدیرعامل بانک کشاورزی ظرفیت های دانشگاه تهران را بستری مناسب برای همکاری هرچه بیشتر با این بانک دانست که می تواند زمینه ساز تنوع بخشی به ارتباطات مالی بانک کشاورزی و دانشگاه در حوزه های ریالی و ارزی شود.

وی با اشاره به سیاست های کلی توسعه دریا محور ابلاغی مقام معظم رهبری، گفت: بخشی از این سیاست ها معطوف به بخش کشاورزی است که می توان آن را به عنوان فرصتی ویژه برای همکاری بین بانک کشاورزی و دانشگاه تهران قلمداد کرد.

در ادامه این نشست، سیدمحمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران نیز با اشاره به دیدگاه های مشترک دو مجموعه در خصوص ایفای مسئولیت های اجتماعی، خواستار تقویت و تعمیق هرچه بیشتر همکاری های مالی بانک کشاورزی با دانشگاه تهران شد.

وی تمهیدات بانک کشاورزی و صدور موافقت اصولی این بانک در مرداد ماه امسال برای پروژه تجهیز آزمایشگاه جامع مرکزی دانشگاه تهران را دارای آثار مثبت قابل توجه برای کشور دانست که از آن جمله می توان به جلوگیری از خروج ارز و نیز ارائه خدمات ویژه به سازمان هایی مانند گمرک و استاندارد، اشاره کرد.

رئیس دانشگاه تهران، رویکرد علمی و تخصصی بانک کشاورزی و همسویی آن با برنامه های کلان دولت را قابل تقدیر و عاملی برای سرعت بخشیدن به مسیر پیشبرد اهداف عالی نظام به ویژه در مجموعه های دانشگاهی به عنوان موتور محرک اقتصاد دانست.

بر اساس این گزارش، خدمات آزمایشگاه جامع مرکزی دانشگاه تهران شامل خدمات آزمایشگاهی تخصصی گمرک، آنالیز خاک و آنالیز آب است که عموما در کشور آزمایشگاه های معتبر برای انجام آن وجود ندارد و در مراکز خارج از کشور انجام می شود.

راه اندازی این آزمایشگاه با همکاری بانک کشاورزی بستری مناسب برای توسعه علمی و بهبود دستاوردهای کیفی در حوزه صادرات و واردات کالا ایجاد خواهد کرد.

عکسهای مرتبط

قالب دلخواه شما