دکتر طالبی: نوآوری اکسیژنی است که می تواند زنده بودن سازمان را تضمین کند

دکتر طالبی: نوآوری اکسیژنی است که می تواند زنده بودن سازمان را تضمین کند

دکتر محمد طالبی مدیر عامل بانک کشاورزی گفت: نوآوری اکسیژنی است که می تواند زنده بودن سازمان را تضمین کند و اگر سازمانی بتواند نوآوری را نهادینه کند ، تداوم رشد آن نیز تضمین خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی ، مدیر عامل بانک در نخستین همایش مدیران بانک کشاورزی در سال 1387 ضمن ابراز خرسندی از خدمت در بانک کشاورزی گفت : در بیان روشهای مختلفی که برای اداره سازمان بیان شده است ، سازمان را به یک موجود زنده تشبیه می کنند که مهمترین ویژگی آن حیات است و در این میان نوآوری همانند اکسیژنی است که می تواند زنده بودن سازمان را تضمین کند و نهادینه شدن نوآوری در آن، تداوم رشد سازمانی را به دنبال خواهد داشت .
براساس این گزارش : دکتر طالبی در ادامه، با بیان اینکه نشاط و سرزنده بودن کارکنان مقدمه حیات سازمان است ؛ افزود: زمانی که سازمانی به بلوغ می رسد، بایستی به نقطه عطف رسیده و با ارایه محصولی جدید و یا، تغییر در روشها و نوآوری از افول سازمان جلوگیری کرده و به بلوغ مجدد برسد.
همچنین ایشان به تشکیل اتاق فکر اشاره کرد و چنین اظهار داشت که: تشکیل اتاق فکر در سازمانها برای رهایی از روزمرگی است تا برای ادامه حیات سازمان و نوآوری تفکر لازم صورت گیرد. به عبارت دیگر با تفکر علمی خصوصیات سازمان را حفظ نموده و برای استمرار موفقیت ها و رفع مشکلات و موانع موجود تلاش کنیم که به همین منظور در برنامه راهبردی بانک ساز و کاری تعریف شده است تا تمامی کارکنان بتوانند نظرات خود را در قالب های تعریف شده و از طریق مجراهای موجود ارائه نمایند .

دکتر طالبی در بیان برنامه های سال 1387 بانک گفت: لازم است ساختار و جایگاه بانک را جایگاهی متفاوت با سال گذشته ببینیم و از طریق تعامل با نهادهای مالی بین المللی که در حوزه کشاورزی فعالیت می کنند ، باب جدیدی را برای تعاملات بین المللی بانک کشاورزی در اشکال مختلف باز کنیم تا بتوان گامهای مثبتی برای آینده بانک برداشت. از اینرو با توجه به سابقه 75 سالة بانک به عنوان نهاد مالی تامین اعتبارات بخش کشاورزی شناخته می شویم و تجربه موفق و قابل ارایه را نیز در اختیار داریم.
ایشان امکانات الکترونیکی موجود در بانک کشاورزی را امکانات بسیار خوبی معرفی کرد که با تلاش همکاران روز به روز به سمت جلو پیش می رود و لذا خاطر نشان کردند که تعالی در این مسیر روشن است و می بایست از بستر موجود در بانکداری الکترونیک به نحو مناسبی استفاده نماییم.
مدیر عامل بانک با اشاره به تاکید رئیس جمهور محترم برای ارتباط بیشتر با مردم گفت: ضروری است کلیه مدیران ائم از مدیران ستادی و استانها وقت بیشتری به این مهم اختصاص دهند و به صورت نظام یافته و به دور از پیچیدگی های اداری و با اطلاع رسانی مناسب جلسات ملاقات های مردمی در استانها را برگزارنمایند.
دکتر طالبی در خاتمه سخنانش بهبود ارتباطات بین ستاد مرکزی بانک و استانها در حوزه های کلان و تخصصی را خواستار شد و ضمن اشاره به روند مطلوب تعاملات با استانها گفت : برقراری ارتباط با استانها باید به گونه ای انجام شود که برنامه لازم از سوی حوزه های مربوطه با در نظر گرفتن شرایط ارایه شود تا حوزه های موفق برای حفظ موفقیت ، تلاش بیشتری را داشته باشند و حوزه هایی که موفقیت نسبی کمتری داشته اند ، برای شناسایی و رفع مشکلات اقدام نمایند .
گفتنی است همایش مدیران ستادی بانک در سال 87 در روزهای 28 و 29 فروردین ماه سال جاری با سخنرانی اعضاء هیات مدیره و مدیران امور پیرامون موضوعات اعتبارات و وصول مطالبات ؛ در خصوص تعیین خط مشی اعتباری ، وصول و اعتبارات اسنادی ؛ بازار یابی ، خدمات مشتریان و تجهیز منابع ؛ بانکداری الکترونیک در رابطه با مکانیزاسیون و سیستم مهر گستر ؛ امور مالی در خصوص مدیریت منابع و مصارف ؛ نظارت و بازرسی در رابطه با کنترل ، نظارت و بهبود عملکرد ؛ تحقیق و توسعه در خصوص استراتژیهای راهبردی بانک ؛ صندوق بیمه محصولات کشاورزی در رابطه با مسائل بیمه محصولات کشاورزی و دامی برگزار شد .
در این همایش مدیر عامل ، اعضای هیئت مدیره ،مدیران امور ، مدیران استانها و روسای ادارات مرکزی حضور داشتند و کارگروههایی نیز با موضوعات مذکور تشکیل گردید.

قالب دلخواه شما