هیات مدیره صندوق بیمه، سیاستها و جهت گیریهای کلی صندوق بیمه محصولات کشاورزی را در سفر به استان لرستان عنوان نمود.

هیات مدیره صندوق بیمه، سیاستها و جهت گیریهای کلی صندوق بیمه محصولات کشاورزی را در سفر به استان لرستان عنوان نمود.

همایش یک روزه صندوق بیمه محصولات کشاورزی با هدف بررسی و ضعیت عملکرد این صندوق در استان لرستان برگزار شد.
در این همایش که با حضور دکتر جوادیان عضو هیات مدیره، کارشناسان صندوق بیمه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیران این سازمان، روساء و کارشناسان شعب و مدیران سازمانهای ذیربط بخش کشاورزی در محل مدیریت لرستان برگزار شد.
عضو هیات مدیره صندوق بیمه با اشاره به استثنایی بودن سال زراعی 86-87 به سبب یخبندان و خشکسالی، خسارت وارد شده به بخش کشاورزی را 700 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: پیش بینی می شود خسارت واردشده به بخش کشاورزی استان لرستان حدود 4 میلیارد تومان باشد. وی در ادامه فرهنگ سازی و توسعه پوشش بیمه ای محصولات کشاورزی، ایجاد زمینه مناسب فرهنگی در بین تولیدکنندگان، استفاده از توان اجرایی سایر ارگانها و سازمانهای ذیربط در استان، تلاش در جهت پوشش بیمه ای، خروج از مدیریت بحران و ورود به عرصه مدیریت ریسک، صدور شناسنامه برای باغات، وجود حداقل شرایط بیمه پذیری، حرکت به سمت تولید پایدار، هدفمند کردن یارانه ها، اجرای بیمه غیر یارانه ای برای تعدادی از محصولات، پرداخت غرامت واقعی براساس قیمت بازار، افزایش کیفیت عملیات بیمه گری، افزایش توان نیروی انسانی و تخصصی کارگزاران، انجام سایر روشهای بیمه ای و افزایش منطقی سطوح بیمه را از جمله سیاست ها و جهت گیری های کلی صندوق بیمه عنوان کرد .
در این همایش فهیمی مدیر استان ضمن تشریح فلسفه وجودی صندوق بیمه ، وجود این نهاد را حامی بخش پرمخاطره کشاورزی برشمرد . وی با اشاره به اینکه نسبت اشتغال در بخش کشاورزی ایران حدود 8 برابر کشورهای صنعتی است ، توجه به بیمه کشاورزی را ضامن امنیت اقتصادی و رفاه عمومی دانست و اظهار امیدواری کرد چتر بیمه حمایتی ، ابعاد دیگر زندگی کشاورزان را نیز تحت پوشش قرار دهد.
لازم به ذکر است مهندس فتوحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی ضمن تشریح قابلیتهای کشاورزی استان بر لزوم بیمه پذیری بخش کشاورزی و دامپروری استان تاکید کرد و تاخیر در بارش باران در پاییز 86 را از عوامل خسارت وارده به بخش کشاورزی و دامپروری عنوان کرد.
در ادامه پانل پرسش و پاسخ با حضور عضو هیات مدیره، کارشناسان صندوق بیمه و مدیر خدمات بیمه ای و دامپزشک مدیریت برگزار شد و حاضران در جلسه پیشنهادها و پرسش های خود را در زمینه های گوناگون مطرح نمودند.

قالب دلخواه شما