اولین نشست مشترک مسئولان و کارشناسان ارشد خانه کشاورز و صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در استان آذربایجان شرقی

اولین نشست مشترک مسئولان و کارشناسان ارشد خانه کشاورز و صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در استان آذربایجان شرقی

اولین نشست مشترک مسئولان و کارشناسان ارشد خانه کشاورز و صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی با هدف هم اندیشی و هماهنگی بانک کشاورزی با فعالان بخش کشاورزی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک در استان اذربایجان شرقی در این نشست که دبیر خانه کشاورز و نمایندگان شهرستانی آن از سراسر استان ، مدیر عامل وکارشناسان صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی ، کشاورزان و تولید کنندگان نمونه و نیز مدیران بانک کشاورزی حضور داشتند، داود برنج فروش آذر مدیرشعب بانک کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به نقش خانه کشاورز وصندوق حمایت در توسعه بخش کشاورزی گفت:هدف از برگزاری چنین نشست هایی در بانک ایجاد هماهنگی دربخش است تا سرمایه گذاری های بانک به نحو مناسب انجام پذیرد.
وی رسالت بانک کشاورزی در سال جاری را به علت نامگذاری آن به عنوان سال جهاد اقتصادی خطیر دانست وگفت:بانک کشاورزی تنها سرمایه گذارواقعی در بخش کشاورزی ، یکی از محورهای این جهاد اقتصادی به شمار می رودکه سعی داریم با همت مضاعف همکاران صدیق بانک به نحو شایسته برای توسعه اقتصاد کشاورزی فعالیت کنیم.
بر اساس این گزارش ،درادامه این نشست مدعوین خواستارکاهش نرخ سود تسهیلات بانکی،انعقاد قرارداد کلی بیمه محصولات کشاورزی و برآورد خسارت و پرداخت غرامت به خسارت دیدگان مشموله به طرفیت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی،جداسازی بخش اعتبارات تسهیلات خرد و تسهیلات اساسی طرحهای کشاورزی در شعب با هدف ایجاد فرصت کافی برای مطالعه تمدید بدهی کشاورزان خسارت دیده از خشکسالی ، سرما زدگی و ... در سال زراعی جاری شدند.
این گزارش می افزاید ؛ بالا بردن اختیارات شعب استان در تصمیم گیری های مرتبط با پرداخت تسهیلات اساسی و سایر امور بانکی، افزایش تعداد کادر شعب مادر در مناطقی که اهم فعالیت ساکنان آن کشاورزی و در ارتباط با بانک کشاورزی از دیگر خواسته های شرکت کنندگان حاضر بود.
لازم به ذکر است روان سازی فرایند پرداخت تسهیلات ، تجدید نظر در احیاء موضوع حمایتی خرید تضمینی دولت در کالاهای تولیدی بخش کشاورزی ، پرداخت تسهیلات آبیاری تحت فشار در وجه صاحبان طرح ، توسعه شبکه بانکی استان در تعدادی از بخشها و روستاهای استان که فاقدشعبه هستند نیز توسط افراد مطرح شد.

قالب دلخواه شما