دکتر فرزین معتمد: اجلاس آپراکا بر جنبه‌های اجرایی تأکید دارد

دکتر فرزین معتمد: اجلاس آپراکا بر جنبه‌های اجرایی تأکید دارد

بانک کشاورزی پس از 7 سال مجدداً در سال 1390 میزبانی شصتمین جلسه کمیته اجرایی اتحادیه اعتبارات کشاورزی و روستایی آسیا و اقیانوسیه(APRACA) را بر عهده دارد .
خانم دکتر فرزین معتمد معاونت مستقل در امور همکاری های بین الملل بانک کشاورزی به برگزاری این رویداد اشاره کرد و گفت :33 کشور و بیش از 50 بانک و مؤسسه اعتباری از کشورهایی نظیر هندوستان، فیلیپین ، نپال ، بنگلادش، تایلند، کره، چین، اندونزی، مالزی ، تایوان ، کامبوج، ویتنام، پاکستان و... عضو این اتحادیه هستند .
وی در خصوص وظایف اتحادیه آپراکا گفت : این اتحادیه کار ارتباط با مؤسسه‌های مالی عضو را برای ارتقاء تولید در بخش کشاورزی و بحث تأمین مالی کشاورزی در کشورهای عضو، اجرای طرح‌های اعتبارات خرد بر فقرزدایی، تلاش برای توسعه پایدار روستایی و ارتقاء وضعیت مالی اقشار روستایی، ارتقاء سطح همکاری‌ها بین بانک‌ها و گروه‌های خودیار با هدف تجهیز منابع و اعطای اعتبار به کشاورزان و گروه‌های فقیر روستایی، افزایش کارآیی سیستم‌های مالی روستایی و افزایش دسترسی گروه‌های هدف به خدمات مالی و اعتباری پایدار و... را برعهده دارد .
وی افزود : کمیته اجرایی آپراکا هرساله در یک کشور برگزار می‌شود و در جلسه قبلی که در فرانسه برگزار شد پیشنهاد بانک کشاورزی برای برگزاری این اجلاس در ایران پذیرفته شد .
وی ادامه داد: اجلاس آپراکا روزهای 23 و 24 خرداد ماه سال جاری در ایران و به میزبانی بانک کشاورزی برگزار خواهد شد .
فرزین معتمد اظهار داشت : این اجلاس شامل دو همایش و یک جلسه کمیته اجرایی است که همایش اول روز 23 خرداد 90 با تمرکز بر روش‌های تامین مالی برای مقابله با بلایای طبیعی و کاهش ریسک و سیاستهای مؤسسات تأمین مالی برای مقابله با تغییرات شرایط آب و هوایی برگزارخواهد شد. در روز دوم (24 خرداد) همایش تامین مالی خرد توسط ایفاد(IFAD) و شصتمین جلسه کمیته اجرایی آپراکا نیز بعدازظهر همین روز برگزار خواهد شد .
وی تصریح کرد : این همایش حالت آکادمیک نداشته و نیز بیشتر بر جنبه‌های اجرایی تاکید دارد و پس از بحث و بررسی در خصوص سیاست‌های به کار گرفته شده ، به جمع بندی برای اتخاذ سیاست‌های بهینه منجر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اجلاس آپراکا با حضور 60 میهمان خارجی برگزار می‌شود، گفت سه کمیته برای برگزاری این همایش تشکیل شده که شامل کمیته "اجرایی" با مسئولیت " اداره کل روابط عمومی" کمیته "محتوایی" با " اداره کل تحقیق و توسعه" و کمیته "راهبردی" با عضویت مسئولان بلندپایه بانک و نیز دبیرخانه اجلاس (معاونت مستقل در امور همکاری های بین الملل) است.
دکتر فرزین معتمدگفت : فروردین‌ماه امسال " وان سیک نو " دبیرکل اتحادیه آپراکا در سفر به ایران در جلساتی با کمیته های اجرایی ، محتوایی و راهبردی از فعالیت این کمیته ها ابراز رضایت کرد و از بانک کشاورزی به عنوان بانکی بسیار فعال‌ در بخش کشاورزی نام برد.
وی با اشاره به اینکه به زمان اجرای همایش نزدیک شده‌ایم، گفت : هماهنگی‌های لازم برای همه برنامه‌های اجرایی انجام شده و سه کمیته مربوطه نیز به طور مستقیم و زیر نظر مدیر عامل بانک کشاورزی اقدامات مربوط به اجلاس را انجام می‌دهند.

قالب دلخواه شما