دبیر کل آپراکا:پیشرفتهای ایران شگفت انگیز است

دبیر کل آپراکا:پیشرفتهای ایران شگفت انگیز است

دبیر کل اتحادیه موسسات اعتباری روستایی و کشاورزی آسیا و اقیانوسیه (آپراکا) پیشرفت های ایران را در توسعه روستاها بسیار چشمگیر توصیف کرد.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی و به نقل از واحد مرکزی خبر ، وان سیگ نو دبیر کل اتحادیه اپراکا در حاشیه شصتمین نشست اعضای کمیته اجرایی اتحادیه اپراکا در تهران با اشاره به پیشرفتهای ایران در زمینه تامین آب و برق روستایی و نیز افزایش سطح با سوادی در روستاها گفت : بخش کشاورزی ایران به ویژه در 10 سال اخیر در افزایش تولید وخودکفایی گامهای بلندی برداشته که در خور تحسین است .
وی افزود : بررسی ها نشان می دهد نقش دولت و بانکهای مرتبط با کشاورزی از جمله بانک کشاورزی در رشد بخش کشاورزی و توسعه روستایی ایران موثر بوده است و تجربه ایران می تواند برای سایر کشورها سودمند باشد .
هم اکنون در اتحادیه موسسات اعتباری روستایی و کشاورزی آسیا و اقیانوسیه (آپراکا) شصت نهاد از 23 کشور عضویت دارند .
در نشست تهران که به میزبانی بانک کشاورزی برگزار شد، نمایندگان 20کشور از جمله ژاپن ، چین ، کره ، هند، تایلند، سریلانکا، نپال ، کامبوج ، ویتنام ، بنگلادش و ... حضور داشتند .
ایجاد ظرفیت های جدید برای توسعه پایدار روستاها با استفاده از تجارب و روشهای نواورانه کشورها از مهمترین رویکردهای برگزاری همایش اعضای کمیته اجرای آپراکاست .
اعضای این اتحادیه برای توسعه روستایی و کشاورزی علاوه بر تبادل تجارب می توانند از کمکهای سازمانهای بین المللی از جمله فائو برخوردار شوند .

قالب دلخواه شما