راه‌اندازی نخستین مرکز جامع ژنتیک پزشکی جنوب کشور با حمایت مالی بانک کشاورزی استان فارس

راه‌اندازی نخستین مرکز جامع ژنتیک پزشکی جنوب کشور با حمایت مالی بانک کشاورزی استان فارس

 پروژه بزرگ مرکز جامع ژنتیک پزشکی جنوب کشور (شهید سلطانی) با حضور حشمت الله نظری عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی افتتاح و به بهره برداری رسید.
به گزارش روابط عمومی مدیریت بانک کشاورزی استان فارس ، در این مراسم که محمد آریا رییس اداره کل حقوقی ، مهندس فرهاد فنودی مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی در استان فارس ، مدیران گروه های مدیریت و سایر مقامات استانی از جمله دکتر ایمانیه ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز و حسینی معاون عمرانی استانداری فارس حضور داشتند ، این مرکز با اختصاص 15 میلیارد ریال از سوی بانک کشاورزی استان فارس همزمان با اعیاد مبارک ماه شعبان و مقارن با میلاد منجی عالم بشریت مهدی موعود (عج) در تاریخ 27 تیرماه سال جاری افتتاح و به بهره برداری رسید.
در ابتدای این مراسم دکتر محمد هادی ایمانیه ریاست دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت : این مرکز در راستای پیشگیری از تولد نوزادانی که با بیماری‌های ژنتیکی و مادرزادی مرتبط هستند راه‌اندازی شده است. ایمانیه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف دانشگاه علوم پزشکی شیراز گسترش مراکز ژنتیکی و رشته‌های مرتبط با این رشته علمی با استفاده از امکانات آزمایشگاهی است. وی از اختصاص یک و نیم میلیارد تومان از سوی بانک کشاورزی برای تجهیزات مرکز جامع ژنتیکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد و گفت: حمایت مالی از سوی دیگر دستگاه‌های اجرایی، گام موثری در راستای محرومیت‌زدایی در جامعه است. ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: حدود 68 درصد دریافت‌کنندگان خدمات رادیوتراپی از مناطق محروم و آسیب‌پذیر جامعه و همچنین استان‌های همجوار هستند. وی در ادامه سخنان خود ضمن تشکر فراوان از حمایتهای بی دریغ بانک کشاورزی خواستار حمایت جدی و تمام‌ جانبه در اجرای برنامه‌های علمی و پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز شد. حسینی معاون عمرانی استانداری فارس نیز طی سخنانی ابراز داشت: از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مدیران بانک کشاورزی به دلیل راه‌اندازی مرکز جامع ژنتیک قدردانی می‌کنیم. عبدالله حسینی اضافه کرد: استانداری فارس آمادگی خود در زمینه ارائه تسهیلات و حمایت از بیماران مراجعه کننده به این مرکز را اعلام می دارد. وی ادامه داد: با تعامل و استفاده از امکانات سازمان‌ها و نهادهای مختلف می‌توان در تمام زمینه‌های علمی، بهداشتی و درمانی خدمات بسیاری را ارائه کرد. معاون عمرانی استانداری فارس خاطرنشان کرد: نخستین مرکز جامع ژنتیک پزشکی جنوب کشور که از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با حمایت بانک کشاورزی راه‌اندازی شده است، بار دیگر استان فارس را به عنوان قطب پزشکی کشور مطرح می‌کند.
حشمت الله نظری عضو هیات مدیره بانک کشاورزی در مراسم افتتاح مرکز جامع ژنتیک جنوب کشور در شیراز طی سخنانی با بیان اینکه بانک کشاورزی در انجام مسئولیت های اجتماعی و علمی و مشارکت در این عرصه ها به سود و زیان حاصل از آن نمی اندیشد افزود: در زمینه کشاورزی اقدامات خوبی از سوی بانک کشاورزی انجام شده است و بانک کشاورزی در راستای کمک به کشاورزان از 4 تا 5 هزار میلیارد تومان جریمه دیرکرد به آسانی گذشت. وی با یادآوری اینکه سالانه بین 5/1 تا 2 میلیون نفر از این بانک تسهیلات دریافت می کنند، گفت: علی رغم تداوم خشکسالی در استان فارس توانسته‌ایم وضعیت کشاورزان را حفظ کنیم.
نظری افزود: قبلا بالغ بر 35 درصد از زندانیان بعد از آزادی مرتکب بزه می شدند که با حمایت بانک کشاورزی این میزان به 2 درصد کاهش پیدا کرده است. عضو هیات مدیره بانک کشاورزی ایران ایجاد مدارس در روستاهای مناطق زلزله زده را از جمله اقدامات مهم بانک کشاورزی در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی خود دانست و گفت: اجرای طرح زینب کبری(س) برای حمایت از روستاییان از دیگر طرح های انجام شده توسط این بانک بوده است. وی مشارکت در ایجاد مرکز جامع ژنتیک جنوب کشور در شیراز را از دیگر طرح های بانک کشاورزی برای حمایت از روستاییان و اقشار محروم و کم درآمد جامعه دانست وتصریح کرد: 4 میلیون و 500 هزار تا 5 میلیون بهره بردار در سطح کشور وجود دارند که نیازمند حمایت بیشتری هستند. نظری درباره حمایت بانک کشاورزی در تامین هزینه تعرفه آزمایش های تخصصی ژنتیک نیز گفت: تفاهم نامه ای در این زمینه وجوددارد که نیازمند بازنگری است. وی با تاکید براینکه هر یک ریال هزینه شده در بانک ها از سوی چند دستگاه ناظر مورد بازرسی قرار می گیرد، گفت: اگر راهکار قانونی برای حمایت از اقشار مختلف وجود داشته باشد، بانک کشاورزی آماده مشارکت در هر زمینه ای است.

قالب دلخواه شما