بانک کشاورزی در مسابقات عشایری استان آذربایجان شرقی حضور یافت

بانک کشاورزی در مسابقات عشایری استان آذربایجان شرقی حضور یافت

 هجدهمین جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان شرقی در روستای جبر جیر بخش صومعه شهرستان کلیبر روز جمعه برگزار شد.
بانک کشاورزی استان با هدف حضور فعال در جامعه کشاورزی ومنظور حمایت ازفرهنگ ،آداب ورسوم و ورزش عشایری در این مسابقات حضور یافت .
مهندس داود برنج فروش آذر مدیر شعب استان آذربایجان شرقی در این باره گفت:بانک کشاورزی به عنوان پرداخت کننده عمده تسهیلات این بخش با اتحادیه ها ی عشایری همکاری چشمگیری را در سالهای گذشته داشته است.این جشنواره وحضور بانک در این عرصه فرصت خوبی است تا بانک بتواند از خدمات وعملکرد خود اطلاع رسانی لازم را داشته باشد.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی آذربایجان شرقی در این جشنواره که بیش از 40 هزار نفر از آن استقبال کردند، در بخش ورزشی، عشایر استان در رشته های دو و میدانی، طناب کشی و اسب دوانی (مردان وزنان)،با هم به رقابت پرداختند و نفرات اول تا سوم هر رشته جوایز نقدی و حکم قهرمانی خود را از سوی اداره کل تربیت بدنی استان و فدراسیون ورزش های روستایی و عشایری دریافت کردند.
در بخش فرهنگی این جشنواره نیز نمایشگاهی از صنایع دستی عشایر استان در «آلاچیق» های عشایر برپا بود که این نمایشگاه با استقبال مردم حاضر در محل جشنواره مواجه شد.
هجدهمین جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان شرقی با همت و همکاری اداره کل تربیت بدنی، فدراسیون ورزش های روستایی و عشایری، هیات ورزش های روستایی و عشایری آذربایجان شرقی، فرمانداری و اداره تربیت بدنی شهرستان کلیبر، نیروی انتظامی و دیگر ارگان ها و نهادهای دولتی و خصوصی و با حضور تنی چند از نمایندگان مجلس، استاندار آذربایجان شرقی و مسئولان در شهرستان کلیبر برگزار شد.
براساس این گزارش بانک کشاورزی با نصب بنرهای اطلاع رسانی وتبلیغاتی وتخصیص آلاچیق محلی، با حضور نمادین گوشه ای از خدمات وفعالیت های بانک در حوزه ا مور عشایر را به نمایش گذاشت.
در این جشنواره بانک کشاورزی استان آذربایجان شرقی از تمامی شرکت کنندگان در رشته اسب سواری با اهداءکارت هدیه قدردانی نمود وهمچنین به چهار آلاچیق برتر که بنام اوبا معروف است هدایایی را اهداءکرد.
گفتنی است این جشنواره همه ساله در منطقه عشیره نشین قره قیه واقع در شهرستان کلیبر در دل کوهستان جنگلی و سرسبز ارسباران با حضور علاقه مند برگزارمی شود.

قالب دلخواه شما