بانک کشاورزی میزبان کارگروه جهاد اقتصادی

بانک کشاورزی میزبان کارگروه جهاد اقتصادی

 جلسه کارگروه هم اندیشی جهاد اقتصادی عصرروز دوشنبه بیستم تیرماه به میزبانی بانک کشاورزی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی در این جلسه که با حضور حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی رئیس کارگروه ،اساتیددانشگاه ها،نمایندگان جهاددانشگاهی دانشگاه های مختلف ودیگراعضای کارگروه جهاداقتصادی، مدیرعامل، برخی از اعضای هیئت مدیره ، مدیران امورو مشاوران این بانک و همچنین اعضای کارگروه جهاد اقتصادی دانشکده حقوق وعلوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد، درباره نقش و رسالت نظام بانکی و بانک کشاورزی در جهاد اقتصادی بحث و تبادل نظر شد.درابتدای دوازدهمین جلسه بادعوت دبیرکارگروه، برخی ازاعضاء درزمانهای کوتاه دیدگاههای خودرادرباره نحوه تبیین وضرورت اقدام جهادگونه برای تحقق اهداف جهاد اقتصادی بیان کردند.
براساس این گزارش، دکتر محمد طالبی مدیرعامل بانک کشاورزی نیز در تبیین جهاد اقتصادی و مولفه های آن، پیرامون الزامات جهاد اقتصادی از منظر نظام مالی کشور و بخش کشاورزی سخنرانی کرد.
وی با مروری بر نامگذاری سال های گذشته از سوی مقام معظم رهبری، این نامگذاری ها را ابراز دغدغه های ملی دانست و گفت:دغدغة ملی نیروی انگیزشی قوی است که برای یک جامعه بزرگ، قابل درک و باور بوده و آن جامعه را به سمت اهداف بزرگ حرکت می دهد.
مدیرعامل بانک کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد:ایران به عنوان یک اقتصاد نوظهور در دنیا مطرح است و فرصت های رشد زیادی دارد که با توجه به کوتاه بودن دوره اقتصادهای نوظهور و همچنین وجود ظرفیت های فراوان باید به دنبال بهره مندی از این فرصت ها باشیم.
وی در تشریح جهاد اقتصادی از منظر نظام مالی کشور، رشد اقتصادی را مهم ترین معیار سنجش موفقیت اقتصادی دانست و تصریح کرد:تأمین مالی پایه اصلی برای رشد اقتصادی است.
دکتر طالبی با بیان اینکه تسهیلات بانکی،بودجه دولتی،سرمایه مالکان،اوراق بهادار شرکتی و دولتی،نهادهای مالی غیربانکی،تأمین مالی پروژه ای و همچنین سرمایه گذاری خارجی ارکان اصلی تأمین مالی به شمار می آیند یادآورشد؛ با وجود اینکه یک نظام تأمین مالی جامع این مولفه ها را دارد،اما در ایران بر بودجه های عمرانی دولت،تسهیلات بانکی و تاحدودی بازار سرمایه تأکید می شود.
مدیرعامل بانک کشاورزی تأکید کرد؛توسعه نظام مالی ایران در گرو توسعه همه مولفه های موجود در این نظام است.
دکتر طالبی در تبیین جهاد اقتصادی از منظر بخش کشاورزی اعلام کرددوموضوع مهم اصلاح مدیریت آب وارتقاء مکانیزاسیون کشاورزی دربخش کشاورزی ازجمله محورهایی هستندکه صرفاباکارجهادی می تواندتحقق یابد.
وی افزود: جهاد اقتصادی مسیری است که در زمان وشرایط مناسب، فرصت ها را به فعل تبدیل می کند و در شرایط رقابتی فعلی که میدان حضور قدرت های اقتصادی و جایگزینی با رقبای موجود است، اقتصاد ایران می تواند یکی از این فرصت های جدید باشد.به عبارت دیگر می توان چنین استنباط کرد که جهاد اقتصادی نیز با چنین هدفی مطرح شده است.
رئیس هیئت مدیره ومدیرعامل بانک کشاورزی در خاتمه سخنانش مدیریت جهادی،مردم محوری به جای دولت محوری،بازتعریف نقش دولت،بهره گیری از ظرفیت های تخصصی مالی و مدیریتی سایر کشورها و توجه به کارآفرینی و کارآفرینان را به عنوان مهم ترین ویژگی های مدیریت جهادی معرفی کرد.
این جلسه سه ساعته بابرگزاری نمازجماعت به امامت حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی خاتمه یافت.


قالب دلخواه شما