سید حسین حسینی به سمت مدیر شعب بانک در استان گیلان منصوب شد

سید حسین حسینی به سمت مدیر شعب بانک در استان گیلان منصوب شد

مراسم معارفه مدیر شعب بانک در استان گیلان در تاریخ 23/6/87 با حضور مهندس ماهیکار عضو هیئت مدیره و جمعی از مدیران دستگاههای اجرائی و اعضای شبکه بانکی استان برگزار شد .
در این مراسم مدیر مالی – اداری و پشتیبانی استان ضمن گرامیداشت حضور مدعوین در مراسم به مقایسه شاخص های عملکردی بانک در زمان تصدی گری علیرضا طاهری مدیر ستادی بانک در استان پرداخت و آنگاه به ترتیب نماینده روسای شعب، ریاست کانون بازنشستگان بانک در استان ، مدیران سابق و جدید الانتصاب و نیز جناب آقای مهندس ماهیکار به ایراد سخن پرداخت .
ایشان ضمن اشاره به تاریخچه بانک عنوان نمود که در هفتاد و پنج سالی که از عمر بانک کشاورزی می گذرد نام و اساسنامه این بانک تغییرات بسیاری یافته است اما دو محور اصلی که دو ماموریت آرمانی بانک می باشد و عبارتند از توسعه کشاورزی و بهبود وضع کشاورزان کشور ثابت و پایدار باقیمانده است .
در فرازی دیگر ازسخنان ایشان با طرح سرمایه بانک در دوره های مختلف در قبل از انقلاب چنین نتیجه گرفت که افزایش سرمایه بانک در این برهه دلالت بر نهادینه شدن بانک در اقتصاد کشاورزی ایران را داشته است ، ضمن اینکه این امر به معنای بالا بردن سطح اثر گذاری اقدامات و اعتماد مردم و دستگاههای اجرائی به بانک تلقی می شد.
مشارالیه ضمن مرور بر سیر تحولات بانک پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی خاطر نشان نمود که علیرغم عدم افزایش سرمایه تنها بانک تخصصی در بخش کشاورزی به میزان نیاز آن، مشاهده می گردد که بانک در زمینه اعطای تسهیلات کماکان نقش تامین کننده منابع بخش کشاورزی را داشته است .
بگونه ای که مانده تسهیلات اعطایی بانک از 212 میلیارد ریال در پایان سال 1358 به 115602 میلیارد ریال در پایان اسفند 1386 بالغ گردید در ادامه ، ایشان تحلیلی کوتاه از سهم بازار بانکهای تجاری و تخصصی ارائه نمود و چنین عنوان داشت که سهم از بازار بانکهای دولتی در اسفند ماه سال 1383 حدود 4/78 درصد بود که با 3/10 درصد کاهش این عدد به 1/68 درصد در اسفند ماه 1386 رسید . ضمن اینکه سهم از بازار بانک های تخصصی نیز در مقطع اسفند ماه 1383 حدود 8/14 درصد بود که با 9/1 درصد کاهش به 9/12 درصد در اسفند ماه1386 رسید . در عوض سهم از بازار بانک های خصوصی از 7 درصد در اسفند ماه سال 1383 به 19 درصد در اسفند ماه سال 1386 نائل گشت و آخرین آمارهای ارائه شده در سال جاری هم نشان می دهد که 23 درصد سپرده‌های شبکه بانکی توسط بانک های خصوصی جذب گردیده است .
در خاتمه ایشان چنین نتیجه گیری نمود که کشاورزی محور توسعه چندین برنامه در کشور بوده و کمبود منابع بانک الزام می نماید برای کمک به بخش کشاورزی باید منابع جدیدی را به واسطه شعب تابعه تجهیز نمائیم تا همچون گذشته بتوانیم اثرات اعتبارات پرداختی را توسط بانک در رشد ارزش افزوده بخش کشاورزی به اثبات برسانیم .
در پایان مراسم ایشان ضمن قدردانی فراوان از تلاش ها و مساعی وافر آقای علیرضا طاهری مدیر سابق شعب بانک در استان در طول تصدی مسئولیت محوله با قرائت حکم صادره مدیر عامل محترم بانک در خصوص انتصاب مدیر جدید استان اظهار داشت با شناختی که از  مهندس حسینی و نیز تجارب موفق ایشان در سمت های پیشین در اختیار داریم ، امیدواریم مدیریت بانک کشاورزی استان در دوره جدید نیز با استعانت از حضرت حق و مشارکت و خرد جمعی همکاران بستر لازم برای ارتقاء بیش از پیش شاخص های عملکردی را فراهم آورد. ضمناً در این مراسم با اهداء هدایا از خدمات جناب  طاهری مدیر سابق شعب بانک در استان تجلیل بعمل آمد.

قالب دلخواه شما